نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چرا حامد بهداد در فیلم مفت‌بر بازی کرد؟

حامد بهداد فیلم مفت‌بر

 

 فیلم سینمایی «مفت‌بر» دومین تجربه عادل تبریزی در مقام کارگردان است، این فیلم که حال و هوایی شبیه به نخستین اثر او یعنی «گیج‌گاه» دارد تاکنون و پس از گذشت یک ماه از اکران، ۲۱ میلیارد تومان در گیشه فروش داشته است، هرچند این فروش با حدود ۴۰۰ هزار تماشاگر رقم خورده اما در چند هفته اخیر این کمدی را به جایگاه سومین فیلم پرفروش هفته رسانده است.

به گزارش خبرگزاری سینا: عادل تبریزی در پاسخ به این سوال که  حامد بهداد بازیگری است که در فیلم‌های شبه‌روشفنکری ایفای نقش کرده و آنچنان در کمدی موفق نبوده. چرا بازی در این فیلم را پذیرفتند؟ گفت: «حامد بهداد در دورانی فیلم‌های خوب زیادی کار کرده، در این بین ‌می‌آید و «مفت‌بر» بازی می‌کند. آیا برای پول این کار را می‌کند؟ مسلما نه. این جذاب است که یک بازیگر قالب‌شکنی می‌کند و نقش یک کاراکتر را تا این اندازه کاریزماتیک ایفا می‌کند. پذیرش ریسک بازیگری برای آقای بهداد قابل تقدیر است. این ریسک‌ها را کدام بازیگر انجام می‌دهد؟ هرچند این ریسک‌ها را خود تاریخ سینما زیاد داشته اما هر بار به آن نقد می‌شود.

حامد بهداد و عادل تبریزی

فرامرز قریبیان یک زمانی در فیلم قهرمان بازی می‌کرد و همان زمان در فیلم دو نفر و نصفی در کنار علیرضا خمسه ایفای نقش می‌کند. چقدر به او تاختند! یا در آن دوران به آقای پرستویی نقد کردند که چرا از آژانس شیشه‌ای به شوخی رسیده؟ اینها دغدغه‌مندی نیست، بدخواهی و نگاه منفی است که ریشه تخصصی ندارد.

رابرت دنیرو یک فیلم بازی کرده که در کل فیلم با نوه خود بر سر اتاق خواب دعوا دارد، یک فیلم درجه سه آمریکایی! در این فیلم رابرت دنیرو همان رابرت دنیرو همیشگی است اما مخاطب او را می‌پذیرد. اگر علی نصیریان بود او را پس می‌زدند و به او نقد می‌کردند که چرا در چنین فیلمی ایفای نقش کرده است.

اگر حامد بهداد بخواهد پول دربیاورد، خیلی جاهای بهتری از سینما وجود دارد. من و آقای بهداد همکاری‌های موفقی با هم داشتیم، حامد بهداد نسبت به کار کردن با آقای فرحبخش تحلیل داشت، جایگاه تاثیرگذار ایشان برایش مهم بود و می‌دانست چه تاثیر مهمی در سینما دارد. او به زبانی که من می‌خواستم ایجاد کنم، اعتقاد داشت. در فیلم، آگاهانه ادای دینی به آقا فردین داشتیم و این لحظاتی را ایجاد کرد که بهداد در آنها سهیم شد، چند بار با حال خوب به سینما آمد و فیلم را با مردم دید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

خروج از نسخه موبایل