نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خشم علیه گردشگران

گردشگری

خشم اروپا از گردشگری بیش از حد و رشد بی‌رویه صنعت گردشگری و ورود توریست‌ها به یونان نیز سرایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری سینا: یونانیان در هفته‌های اخیر چندین اعتراض خیابانی را در مقابل ادارات دولتی این کشور با مطالبه مقابله دولت با گسترش مفرط صنعت گردشگری که بر بازار کار و مزدها اثر منفی گذاشته، برگزار کرده‌اند.

خشم اروپا از گردشگری بیش از حد و رشد بی‌رویه صنعت گردشگری و ورود توریست‌ها به یونان نیز سرایت کرده است؛ زیرا اعتراضات در مورد تقاضای دستمزد بیشتر در حال افزایش است و رشد صنعت توریسم به کارگران و مزدهای خدمات شهری آسیب جدی وارد کرده است.

خشم بیش از حد گردشگری در یونان به اوج خود رسیده است و کارگران بخش گردشگری یونان برای اعتراض آماده می‌شوند. آنها خواستار افزایش حقوق و هفته‌های کاری کوتاه‌تر هستند. هم فشار کاری بالا و هم رقابت منجر به کاهش دستمزد، از دلایل اعتراضات کارگران یونان است. این درحالی است که یونان هم مانند ترکیه با معضل اضافه جمعیت غیربومی و مهاجران مواجه است.

اتحادیه‌های کارگری اعتراضاتی را در بنادر، فرودگاه‌ها و مکان‌های باستانی یونان سازماندهی کردند تا درخواست افزایش ۱۲ درصدی مزد را برای سال جدید میلادی مطرح کنند.

جورج هوتزوگلو، رئیس فدراسیون صنعت گردشگری یونان، در گزارشی که دوشنبه منتشر شد، به یورونیوز گفت: ما می‌خواهیم – در سال جدید میلادی- هفته کاری ۵ روزه و ۴۰ساعته برای ما اعمال شود.

اگر این اعتراضات اتفاق بیفتد، اکنون بین ۲۵ تا ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی یونان که از فعالیت‌های مرتبط با گردشگری حاصل می‌شود، دچار مشکل خواهد شد. در برخی جزایر، این نسبت به ۹۰ درصد تولید ناخالص محلی می‌رسد.

با این حال، نادیده گرفتن تأثیر گردشگری در یونان در سال‌های اخیر دشوار است. از سویی افزایش شدید قیمت مسکن به خاطر مهاجرت و گردشگری از مشکلات این سال‌های کارگران یونان بوده است.

سال گذشته، این کشور پذیرای نزدیک به ۳۳ میلیون بازدیدکننده خارجی بود که بیش از سه برابر جمعیت یونان بود. دولت در این رابطه وعده داده تا به مدیریت صنعت گردشگری بپردازد.

منبع: ایلنا

 

خروج از نسخه موبایل