نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فناوری‌های آینده/ آینده شهرهای هوشمند

نمایشگاه جیتکس 2024

بزرگ‌ترین رویداد فناوری و استارت‌آپ جهان نمایشگاه جیتکس ( GITEX GLOBAL 2024)،  توسط مرکز تجارت جهانی دبی(DWTC)  در تاریخ 14 تا 18 اکتبر 2024 – 23 تا 27 مهر ماه 1403 در مرکز نمایشگاهی دبی ورلد ترید سنتر برگزار شد.

مهدیه شهرابی فراهانی: این نمایشگاه با هدف برجسته کردن، هدایت امارات متحده عربی در پیشبرد آینده شهرهای دیجیتال، مهمترین پیشرفت‌های حوزه شهر هوشمند وتوسعه زندگی دیجیتال را در عصر حاضر به نمایش گذاشت.

این رویداد با حضور بیش از 6500 غرفه‌دار، 1800 استارت‌آپ و 1200 سرمایه‌گذار، و حضور بیش از 180 کشور جهان – که بالاترین مشارکت بین‌المللی را به‌شمار می‌آورد – در دبی برگزار شد. گزارش‌های منتشر شده حاکی از بازدید 200،000 نفر از نمایشگاه جیتکس 2024 را دارد، که این امر نیز شهرت شهر دبی را به عنوان قطب برتر در این زمینه بیش از پیش تثبیت کرد.

جیتکس کی متولد  شد؟

به گزارش خبرگزاری سیناپرس: نمایشگاه جیتکس اولین بار در سال 1981 برگزار شد و از آن زمان به یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تکنولوژی و فناوری در سطح جهانی تبدیل شده است. این نمایشگاه در ابتدا به عنوان یک نمایشگاه محلی برای معرفی فناوری‌های جدید شروع به کار کرد، اما با گسترش فناوری‌های دیجیتال و افزایش تقاضا برای نوآوری در این زمینه، ابعاد آن به طور قابل توجهی و به سرعت افزایش یافت.

 

نمایشگاه جیتکس 2024

*1981-1990 / سال های آغازین

در این دوره، جیتکس به عنوان یک نمایشگاه محلی با تمرکز بر فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICT) آغاز به کار کرد. شرکت‌های محلی و منطقه‌ای در این نمایشگاه شرکت می‌کردند و به معرفی محصولات خود می‌پرداختند.

* 1990- 2000 / گسترش جهانی

با افزایش توجه جهانی به فناوری اطلاعات، جیتکس به تدریج شرکت‌های بین‌المللی را جذب کرد. این دوره شاهد ورود برندهای بزرگ فناوری از جمله مایکروسافت، اینتل و سونی به نمایشگاه بود.

* 2000 2020 / عصر دیجیتال

با ظهور فناوری‌های جدید مانند اینترنت اشیاء (IoT)، هوش مصنوعی (AI) و بلاک‌چین، جیتکس به یک مرکز مهم برای نمایش این فناوری‌ها تبدیل شد. نمایشگاه به‌روزترین نوآوری‌ها و تکنولوژی‌ها را به نمایش گذاشت و به عنوان یک بستر برای معرفی استارتاپ‌های نوپا عمل کرد.

*2021 تاکنون

در سال‌های اخیر جیتکس با برگزاری رویدادهای جانبی مانند «جیتکس فیوچر استارز» (GITEX Future Stars) و «جیتکس گلوبال»  (GITEX Global) به تقویت جایگاه خود در صنعت تکنولوژی ادامه داده است. این رویدادها به استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوآور این امکان را می‌دهد که در فضایی رقابتی با یکدیگر به رقابت بپردازند و فرصت بروز را در کنار شرکت‌ها و برندهای بزرگ حاضر در نمایشگاه پیدا کنند.

 *جیتکس 2024

در این رویداد بیش از 6500 غرفه‌دار، 1800 استارت‌آپ و 1200 سرمایه‌گذار، و حضور بیش از 180 کشور جهان – که بالاترین مشارکت بین‌المللی را به‌شمار می‌آورد – در دبی گرد هم آمدند. نمایشگاه جیتکس 2024 به شش بخش اصلی تقسیم می شود که هر کدام طیف وسیعی از محصولات و خدمات را شامل می شود:

 

مایشگاه جیتکس 2024

طبق گزارش Precedence Research، همانطور که در Enterprise Apps Today گزارش شده، صنعت شهر دیجیتال بیش از 1.83 تریلیون دلار درآمد ایجاد کرد که نشان دهنده افزایش 21 درصدی نسبت به سال گذشته است، این رویداد نشان داد که چگونه امارات متحده عربی آینده شهرها را از طریق کاهش هزینه ها هدایت می کند. از جمله می توان به ابتکارات لبه، با استفاده از هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، و سیستم های مبتنی بر داده برای ایجاد محیط های بسیار متصل و پایدار اشاره نمود.

 رهبری استراتژیک امارات در شهرهای آینده

سرمایه گذاری‌های امارات متحده عربی در تحول دیجیتال، این کشور را در میان رهبران جهان در توسعه شهرهای دیجیتال قرار می‌دهد. بر اساس گزارشی که توسط موسسه بین المللی توسعه مدیریت سوئیس (IMD) تهیه شده است، دبی و ابوظبی هر دو در فهرست 12 شهر برتر جهان در فهرست شهر هوشمند 2024 جایگاه هایی را به دست آورده اند که گواهی بر پیشرفت سریع آنها در فناوری های شهری است.

در خط مقدم این تحول دیجیتال، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و دیجیتال دولت (TDRA) قرار دارد که مسئول نظارت بر تحول دیجیتال در سطح فدرال است. با دو هدف استراتژیک، ارتقای سبک زندگی هوشمند و تقویت زیرساخت های فناوری، TDRA چشم انداز خود را از طریق حضور برجسته در GITEX GLOBAL  برجسته کرد.

محرک تحول دبی، دبی دیجیتال است که توسط رهبری رویایی امارت هدایت می‌شود. دیجیتال دبی نقش کلیدی در تسریع تکامل دیجیتال دبی ایفا می‌کند. این سیستم از طریق مشارکت‌های استراتژیک با هدف رشد سهم اقتصادی و حفظ ثروت تاثیر بسیاری در مسیر توسعه فناوری در این شهر داشته است. به عنوان نمونه ابتکارات نوآورانه ای مانند «استراتژی بدون کاغذ» که دبی را به اولین دولت بدون کاغذ در جهان تبدیل کرد، همچنین پلتفرم های دیجیتالی یکپارچه مانند DubaiNow که بیش از 280 سرویس دیجیتال ارائه می دهد و تجربیات استثنایی شهر دیجیتال مانند “Work Bundle” و “Emirati Bundle” از جمله فعالیت های دبی دیجیتال به شمار می‌روند.

www.gitex.com

https://www.financial-news.co.uk/uae-showcased-bold-ai-powered-vision-for-future-digital-cities-at-gitex-global-2024/

 

 

خروج از نسخه موبایل