نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس به مدت 8 روز؛ ادای دین به شهدا

سینا

فرمانده سپاه فجر فارس از برگزاری دومین کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس از 4 آبان‌ماه جاری به مدت ۸ روز در این استان خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، سردار یدالله بوعلی امروز، یکم آبان ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، اظهار کرد: بیش از 7 هزار یادواره مختلف، نظیر یادواره یک شهید در منزل تا یادواره‌های شهدا در شهر، شهرستان و همچنین شهدای فراجا، سپاه، جهاد سازندگی و ده‌ها اجلاسیه قشری، یگانی، شهرستانی، ملی و بین‌المللی به عنوان مقدمه‌ای بر دومین کنگره امیران، سرداران و 15 هزار شهید استان فارس برگزار شده است.

او در ادامه با بیان اینکه این کنگره از 4 آبان‌ماه آغاز شده و به مدت 8 روز با اجرای برنامه‌های متعدد در استان برگزار می‌شود، افزود: در راستای برگزاری کنگره، ستادی در استان تشکیل و تلاش شد از تمامی ظرفیت‌های فکری، هنری و علمی بهره‌گیری شود تا همه افراد امکان نقش‌آفرینی داشته باشند.

فرمانده سپاه فجر فارس اظهار کرد: مبنای فعالیت کنگره شهدای فارس، منویات رهبری درباره شهادت بود و بر این اساس 31 کلیدواژه از تمامی منویات رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته تاکنون درباره شهدا در قالب کتابی با عنوان «راهی که باید رفت» احصا شد و مبنای فعالیت کنگره قرار گرفت.

بوعلی اضافه کرد: از آنجا که دفاع مقدس وجه تمایز خود را با دیگر نبردها از قرآن گرفته و نشأت‌گرفته از آموزه‌های قرآنی است، فعالیت‌هایی با رویکرد قرآنی در این کنگره مدنظر قرار گرفت. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به اجرای 15 هزار ختم قرآن، 15 هزار محفل قرآنی و تربیت 15 هزار حافظ قرآن همراه با توسعه دارالقرآن‌ها اشاره کرد.

او ادامه داد: همچنین یادواره شهدای قرآنی استان فارس از سری برنامه‌های دومین کنگره 15 هزار شهید استان بود و از 470 حافظ قرآن از 28 استان کشور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تجلیل به عمل آمد.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه با اشاره به تلاش برای پرداختن به موضوعات ارزشمندی که تاکنون کمتر به آن‌ها توجه شده بود، توضیح داد: در این راستا، اجلاسیه شهدای ادیان توحیدی روز گذشته در شیراز برگزار و یاد و نام 147 شهید ادیان توحیدی گرامی داشته شد و از رشادت و جانفشانی صدها رزمنده از ادیان توحیدی تجلیل به عمل آمد. همچنین نخستین اجلاسیه بین‌المللی شهدا و رسانه‌های محور مقاومت و شهدای اهل سنت نیز برپا شد.

بوعلی همچنین با اشاره به فراخوانی برای هنرمندان جهت ارائه آثار هنری با موضوع شهید، شهادت و دفاع مقدس گفت: نتیجه این فراخوان تهیه و تولید برنامه «راوی شو» به عنوان اولین استعدادیابی کشور در زمینه روایتگری دفاع مقدس بود که در حوزه‌هایی نظیر سرود، روایتگری، هنرهای تجسمی و حجمی و نمایش فعالیت داشت و در هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد.

فرمانده سپاه فجر فارس در پایان، تولید و اجرای 15 قطعه فاخر توسط ارکستر سمفونیک مقاومت طی سه شب، تهیه 16 فیلم مستند، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنایع فضایی، راه‌اندازی درگاه و بانک اطلاعات شهدای استان و رونمایی از 25 کتاب صوتی را از دیگر برنامه‌های ویژه این کنگره ذکر کرد.

خروج از نسخه موبایل