نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

«اپل» در هوش مصنوعی اولین نبود، اما بهترین خواهد بود

«اپل» در هوش مصنوعی اولین نبود، اما بهترین خواهد بود

تیم کوک، مدیر اجرایی شرکت اپل در حالی که جهان منتظر قابلیت‌های جدید آیفون است، به سوالاتی درباره برنامه‌های هوش مصنوعی اپل پاسخ می‌دهد و می‌گوید شاید اپل برای این فناوری جدید کمی دیر عمل کرده باشد اما زندگی کاربران را تغییر خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، تیم کوک (Tim Cook)، ادعا می‌کند که اگرچه زمان زیادی صرف فناوری‌های جدید هوش مصنوعی اپل شده است، اما این قابلیت «بهترین» خواهد بود.

به نقل از ایندیپندنت، این شرکت در اوایل سال جاری در جریان رویداد نرم افزاری خود، مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را با نام هوش اپل(Apple Intelligence ) فاش کرد. به عنوان مثال، آنها شامل ابزارهای جدیدی برای خلاصه کردن ایمیل‌ها و یک نسخه تغییر نام تجاری یافته و به روز شده از دستیار شخصی سیری(Siri) هستند.

ویژگی‌های جدید به عنوان پاسخی به سؤالات فزاینده درباره برنامه‌های اپل برای هوش مصنوعی، در میان رشد فناوری‌هایی مانند چت جی‌پی‌تی در نظر گرفته شده است. اما آنها همچنین به طرح سؤالاتی در مورد اینکه آیا اپل دیر وارد عمل شده است و آیا به رقبای خود می‌رسد یا خیر، منجر شده است.

خود اپل معتقد است که حدود دو سال از رقبای خود در زمینه فناوری‌هایی مانند مدل‌های زبانی بزرگی که زیربنای چت جی‌پی‌تی و تجربیات مشابه هستند، عقب مانده است. و هنگامی که اپل ماه گذشته آیفون ۱۶ خود را معرفی کرد، به شدت به ویژگی‌های هوش اپل متکی بود اما این ابزارها هنوز در این تلفن‌های همراه عرضه نشده‌اند.

اکنون کوک می‌گوید که سرعت اپل در ارائه این ویژگی‌ها مهم نیست بلکه این مهم است که آنها تا چه اندازه خوب هستند. او در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال گفت که این شرکت قصد ندارد اول باشد، بلکه می‌خواهد بهترین باشد.

آقای کوک پیشنهاد کرد که برخی از این به‌روزرسانی‌های آتی نشان می‌دهد که اپل می‌تواند بهترین باشد. او با اشاره به ابزارهایی مانند خلاصه کردن ایمیل‌ها گفت که این کار زندگی مردم را عمیقا تغییر می‌دهد.

آقای کوک همچنین بیان کرد که کار اپل بر روی واقعیت افزوده به شیوه مشابهی پیشرفت خواهد کرد. او گفت که اپل هنوز با این محصول در مراحل اولیه قرار دارد، اما اپل قصد دارد رشد کند، در حالی که اعتراف کرد که هدست اپل ویژن پرو همچنان جایگاه خوبی دارد.

منبع: ایسنا

خروج از نسخه موبایل