نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نخستین رویداد ایده‌پردازی علوم جوی و اقیانوسی برگزار می‌شود

نخستین رویداد ایده‌پردازی علوم جوی و اقیانوسی در حوزه های اقلیم شناسی، هواشناسی، اقیانوس شناسی و اقلیم فضایی با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، انرژی و محیط زیست در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری سیناپرس: پیش بینی و مدیریت ریسک مخاطرات محیطی(دریایی، هوایی و فضایی)، روش‌های متنوع همادی سازی در مدل‌های عددی پیش‌بینی وضع هوا، کنون بینی، کوتاه، میان و بلند مدت با تاکید بر کاهش هزینهٔ‌های محاسباتی، پیش‌پردازش، پردازش و پس پردازش داده‌های علوم جوی و اقیانوسی با تاکید بر استفاده از هوش مصنوعی، اقلیم فضایی، هواشناسی ماهواره‌ای، راهکار‌های نوین مواجه با اثرات تغییر اقلیم و پیامد‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی-دفاعی و آسایش سرزمینی و توسعه پایدار اقلیم محور از محورهای رویداد ایده‌پردازی علوم جوی و اقیانوسی است.

از این رو، علاقه مندان از اول آبان ماه تا 30 آذرماه برای ارسال ایده های خود فرصت دارند.

دانش آموزان، دانشجویان و اعضا هیات علمی دانشگاه ها، اندیشکده ها و پژوهشکده ها، صاحبان ایده یا طرح مبتکرانه، واحدهای فناور و شرکت های خلاق و دانش بنیان، صاحبان محصول در حوزه محورهای رویداد می توانند در این رویداد شرکت کنند.

گفتنی است اعلام نتایج داوری اولیه هفتم دی ماه و تاریخ برگزاری به همراه جوایز ارزنده، ۱۹ دی ماه سال جاری خواهد بود.

سه جایزه 50 میلیون تومانی و 10 جایزه پنج میلیون تومانی به عنوان جوایز این رویداد در نظر گرفته شده است و علاوه بر جوایز مذکور، به طرح های دارای قابلیت تجاری سازی تا سقف 30 میلیارد ریال تسهیلات اعطا می شود

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

خروج از نسخه موبایل