کارگاه تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی در پرتو تحولات هوش مصنوعی:
فناوری یا انسان را رشد می‌دهد یا او را نابود می‌کند

کارگاه تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی در پرتو تحولات هوش مصنوعی (بیم‌ها و امیدها) با حضور مدیران و کارشناسان آموزشی جهاددانشگاهی به‌صورت حضوری و نیز مجازی برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری سیناپرس: کارگاه تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی در پرتو تحولات هوش مصنوعی (بیم‌ها و امیدها) با تدریس دکتر کوروش فتحی واجارگاه، کارشناس حوزه منابع انسانی و هوش مصنوعی در محل جهاد دانشگاهی تهران برگزار شد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی و چهره ماندگار آموزش و توسعه منابع انسانی کشور  در این کارگاه تخصصی بر روندهای حاکم بر جهان و استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: آنچه در جهان امروز باعث اتفاقات بعضاً تلخ می‌شود ناشی از نابرابری‌های دسترسی و استفاده از فناوری‌هاست؛ به‌طور مثال در قضیه فلسطین عده‌ای هرروز کشته می‌شوند که ناشی از نابرابری استفاده از فناوری‌ها به‌وسیله رژیم اشغالگر قدس است.

وی به نظریات برخی سیاستمداران غربی درباره اهمیت هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: بر اساس این نظریه که هنری کسینجر بیان کرده، سه چیز مبنای جنگ سوم جهانی است؛ دعوای روسیه بر سر مرزها، جنگ چین و تایوان و هوش مصنوعی که زندگی بشر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
فتحی واجارگاه  به لزوم بهره‌برداری از فناوری‌ها به‌ویژه هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: استفاده از فناوری دو حالت دارد یا انسان را رشد می‌دهد و یا او را نابود می‌کند.

وی بر نگاه به‌روز در سازمان‌ها به‌ویژه در حوزه منابع انسانی اشاره کرد و گفت: دلایل موفقیت کشورهای غربی مثل آمریکا در حوزه منابع انسانی این است که آنها همه اقوام را می‌پذیرند و شرکت‌های غربی فرآیند جذب و استخدام و ورود نیروی جدید را هیچگاه متوقف نمی‌کنند.

وی بر کاربرد هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کاربرد هوش مصنوعی برای جذب و استخدام، هوش مصنوعی برای آموزش و توسعه کارکنان، هوش مصنوعی برای مدیریت عملکرد، هوش مصنوعی برای حفظ و نگهداشت کارکنان و هوش مصنوعی در منابع انسانی و … از مهم‌ترین موضوعات روز در ارتباط هوش مصنوعی و منابع انسانی و نیز آموزش است.

فتحی واجارگاه  یادآور شد: سیستم‌های آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند با تجزیه‌وتحلیل نیازهای آموزشی، ارائه محتوای آموزشی مناسب و سفارشی برای هر فرد را فراهم کنند. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند در فرایند ارزیابی عملکرد کمک کند، از طریق تجزیه‌وتحلیل داده‌های عملکرد و ارائه بازخورد بهبودی پیشنهاد کند.

مدرس کارگاه تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی در پرتو تحولات هوش مصنوعی (بیم‌ها و امیدها)  افزود: با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌توان نیازهای آینده سازمان را پیش‌بینی کرده و برنامه‌های آموزشی مطابق با آنها را طراحی کرد.

وی ضمن تأکید بر استفاده از هوش مصنوعی در حوزه استخدام و مشاوره شغلی خاطرنشان کرد: سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند با تجزیه‌وتحلیل مشخصات فردی و تجربیات هر فرد، پیشنهادات مرتبط با مسیر شغلی و توسعه حرفه‌ای مناسب را ارائه دهند.

همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند در مدیریت زمان، ارتباطات سازمانی، و بهبود فرآیندهای آموزش و توسعه منابع انسانی نیز مورداستفاده قرار بگیرد، به‌عنوان‌مثال AI در منابع انسانی می‌تواند مهارت‌ها و جاه‌طلبی‌های شغلی افراد را تجزیه‌وتحلیل نماید و بر اساس نقش و اهداف هر فرد، دوره‌های آموزشی، وبینارها یا کارگاه‌های آموزشی مشخصی را توصیه کند.

به گزارش بازارکار در پایان این کارگاه آموزشی تعاملی و مبتنی بر گفتگو، شرکت‌کنندگان در کارگاه  با منابع تخصصی، وب‌سایت‌های تخصصی در حوزه هوش مصنوعی و منابع انسانی و نرم‌افزارهای مرتبط با این حوزه آشنا شدند.

منبع: روابط عمومی جهاددانشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا