نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

۱۰۰ دانش‌آموخته‌برتر در لیست انتظار اخذ ردیف استخدامی برای جذب در هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ دانش‌آموخته‌برتردر لیست انتظار اخذ ردیف استخدامی برای جذب در هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند، گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال 150 ردیف استخدامی دیگر برای جذب در وزارت علوم نیاز باشد.

به گزارش خبرگزاری سیناپرس: سعید خدایگان، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در خصوص فرآیند اخذ مجوزهای جذب نخبگان به عنوان هیئت علمی از سازمان امور اداری و استخدامی کشور در مقاطع زمانی گذشته، حال و آینده گفت: بنیاد ملی نخبگان در سال 1399، 250 ردیف استخدامی از رئیس وقت سازمان اداری و استخدامی اخذ کرد که تا سال ۱۴۰۰، ۴۸ ردیف استخدامی برای جذب نخبگان استفاده شد.

وی ادامه داد: در ادامه و با توجه به جذب حائزین شرایط بنیاد در دانشگاه ها و نیاز به استفاده از باقی مجوزهای مذکور، پیگیری جهت فعالسازی و تخصیص ردیف‌های استخدامی از دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه در دستور کار قرار گرفت که در اواخر دی ماه سال ۱۴۰۲ با 160 ردیف استخدامی موافقت شد.

سعید خدایگان، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان

خدایگان ادامه داد: هم اکنون در حدود 100 نفر از معرفی شدگان در لیست انتظار ردیف‌های استخدامی جدید بوده و پیش بینی می شود تا پایان امسال 150 ردیف استخدامی دیگر برای جذب در وزارت علوم نیاز باشد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: بر این اساس و با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه را مکلف به تأمین ردیف مجوز استخدام و تأمین و تخصیص منابع مالی لازم کرده است، مکاتبه‌ای در این خصوص از طرف معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و وزرای علوم و بهداشت خطاب به دو سازمان مذکور تنظیم شده است.

وی در پایان گفت: امید است با همکاری و همراهی مسئولین فعلی این دو سازمان، مجوزهای مورد نیاز برای جذب دانش‌آموختگان برتر در موسسات به عنوان عضو هیأت علمی و صدور احکام ایشان، در اسرع وقت به بنیاد داده شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان

خروج از نسخه موبایل