نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آیین شکرگزاری برداشت گندم در شهرستان درگزین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی ، گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان رزن و درگزین از برگزاری آیین شکرگزاری برداشت محصول روستای سنقر آباد و قراقیه شهرستان درگزین با حضور اهالی روستا و مسئولان استانی در روز 27 هفتم مهرماه خبرداد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دتسی استان همدان، شهروز کهیایی گفت: جشنواره آیین شکرگزاری برداشت گندم همه ساله اواخر مهرماه برگزار می‌شود که بر فراز کوهی دراطراف و نزدیکی روستای سنقرآباد و قراقیه واقع شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی ، گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان رزن و درگزین خاطر نشان کرد : یکی از آیین‌های قدیمی در این شهرستان «جشن شکرگزاری برداشت محصول» در روستای سُنقُرآباد و قراقیه است که مردم این روستا هر سال همزمان با برداشت محصولشان که گندم است، مراسمی را برپا می‌کنند.

کهیایی ادامه داد : این مراسم که با اهدای نذورات مردمی و برپایی آیین‌های مذهبی همراه است، به شماره 2926 درسال 1402 در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

او دریاپان افزود : درصد هستیم جشنواره آیین شکرگزاری روستای قراقیه را نیز همزمان با برگزاری این جشنواره با حضور کارشناسان استانی مستندات آن تهیه ونسبت به تهیه و تشکیل پرونده ثبتی این جشنواره بنام روستای قراقیه اقدام ودر فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت برسانیم .

 

گزارش: سمیرا معارفی

خروج از نسخه موبایل