کشت پیاز به روش آنیون ست برای اولین بار در شهرستان فسا

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا از کشت 25 هکتار کشت پیاز به روش آنیون ست در این شهرستان خبر داد.

سعید شیروانی دوست امروز، 28 مهرماه با اعلام این خبر توضیح داد: کشت آنیون ست (پیازچه) از اوایل شهریورماه سال جاری آغاز شد و در آذرماه به مرحله برداشت می رسد.

وی بیان داشت: در این روش بذر پیاز هیبرید روزکوتاه را تهیه کرده و در اوایل فصل بهار کشت می کنند. بعد از حدود سه ماه پیازها را از زمین خارج کرده و در سردخانه نگهداری می کنند تا دوره خواب را طی کنند. سپس بسته به شرایط آب و هوایی پیازچه ها را مجددا وارد زمین کرده و طی سه ماه آنها را در حالی که به مرحله رشد نهایی رسیده اند؛ برداشت می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بهره وری مصرف آب، کاهش طول دوره رشد و کشت دستی غده ها و به دنبال آن افزایش اشتغالزایی از مزایای کشت پیاز به صورت آنیون ست است افزود: رقم کشت شده بذر، پیاز سفید روزکوتاه رقم مینروا وارداتی است.

شیروانی دوست گفت: کاشت این بذر‌ها در مزارع بخش ششده و قره بلاغ این شهرستان و به میزان 50 توری 25 کیلویی سایز متوسط برای هر هکتار انجام شده است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا، وی اظهار داشت: روش آنیون ست به دلیل زودرسی پیازها برای کشاورزان بسیار سودآور بوده؛ و جهت مصارف داخلی و صادرات مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا