کشف 171 مومیایی در پرو

به تازگی و طی پژوهش های انجام شده ، هفت مقبره حاوی تعداد 171 مومیایی در منطقه تناهاها (Tenahaha) واقع در دره Cotahuasi  کشور پرو کشف شده است . بر اساس گزارش منتشر شده از این عملیات پژوهشی ،  ده ها مقبره پر شده از مومیایی که در هر کدام تعداد زیادی مومیایی قرار داشته ، در تپه های کوچک اطراف این سایت 1200 ساله ، شناسایی شده اند .

جاستین جنینگز (Justin Jennings) از جمله باستان شناسانی است که در یکی از فصل های کتاب جدیدی که به تازگی  در رابطه با تناها و ایالت Wari نوشته شده  ، موارد مختلفی را در مورد ویژگی های مومیائی های این منطقه ذکر کرده است .

قابل توجه  است که بر اساس سنت رایج  در این منطقه افراد خیلی زود پس از مرگ ، زانوهای مردگان خودرا تا سطح شانه کشیده و بازوها را در طول قفسه سینه خم می کردند . در ادامه بقایای استخوان ها با طناب بسته و در لایه های پارچه پیچیده می شدند . بر اساس این سنت همچنین ، بدن های جوانان نیز در کوزه ها قرار داده می شدند . قابل توجه است که برخی از مومیایی ها بعدا شکسته شده و بقایای آن ها در داخل مقبره ها پخش شدند .

جنینگز در ادامه چنین توضیح می دهد : در فرهنگ مردم رشته کوه های آند (Andes) ، مرگ یک فرآیند مهم است . اینگونه نیست که فردی بمیرد و دفن شود یعنی کار انجام شده و پایان یافته است . او فکر می کند تناهاها (Tenahaha) ممکن است یک زمین بی طرف (neutral ground)  باشد ؛ یعنی جایی که مردم بومی یکدیگر را ملاقات کرده ، جشن گرفته و مرده های خود را دفن می کردند .

جاستین جنینگز در ادامه گفته های خود  می افزاید : این تغییر بزرگ نشان دهنده تحول رخ داده در یک دوره است و این رخداد ،  یکی از راه هایی است که انسان ها به وسیله آن در اطراف جهان به طور خشنی پراکنده می شوند . آنچه ما نشان می دهیم این است که منطقه تناهاها (Tenahaha) در بخشی قرار داده شده است که  با دوره های تغییر فرهنگی  سروکار دارد .

قابل ذکر است که جاستین جنینگز (Justin Jennings) متصدی و مدیر موزه سلطنتی انتاریو (Royal Ontario Museum) بوده و عضو تیم بین المللی دانشمندانی است  که تحقیقات و بررسی ها را تحت نظر داشته و اداره می کنند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا