نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رشد 300 درصدی بودجه بخش روشنایی در شیراز

سینا

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز، با رشد 300 درصدی بودجه بخش روشنایی، بهسازی، ترمیم و نوسازی شبکه روشنایی شهری به‌ویژه در مناطق مهم گردشگری شیراز با سرعت بیشتری در حال انجام است.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدرضا سلاحی امروز، 25 مهرماه با اشاره به افزایش 55 کیلومتری وسعت شبکه روشنایی معابر در محدوده عملیاتی این شرکت گفت: طی بازه زمانی یکساله اخیر، بالغ بر 2000 چراغ جدید روشنایی معابر در محدوده تحت مدیریت این شرکت نصب شده است.

سلاحی یادآور شد: به دلیل بافت تاریخی، فرهنگی شیراز جنت طراز و استقبال گردشگران از اماکن متعدد تاریخی و باستانی، استمرار پایش لحظه ای روشنایی در این کلانشهر از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

او با بیان اینکه با افزایش محسوس و چشمگیر 300 درصدی اعتبار بخش روشنایی، بطور مستمر ترمیم، بهسازی، نوسازی و توسعه شبکه روشنایی در حال انجام است، گفت: به دلیل مذکور و اهمیت گردشگری در شیراز، با همکاری مطلوب شهرداری شیراز تقریبا تمام معابر شهری اماکن مهم گردشگری از جمله شاه چراغ (ع)، حافظیه، سعدیه، خیابان ارم و بخشی از معابر اصلی در مبادی ورودی مانند دروازه قرآن و …. بطور کامل و متناسب با الگوی مبلمان شهری ترمیم، بهسازی و نوسازی شده است.

سلاحی با اشاره به اهمیت چشمگیری مجموعه زندیه اعم از بازار زندیه، ارگ و خیابان زندیه گفت در سنوات قبل ایمن سازی شبکه برق بازار، زمینی کردن شبکه برق اطراف ارگ کریم خان و … بطور کامل با همکاری شهرداری اجرا شده است و جهت بلوار تاریخی کریم خان زند نیز طراحی لازم صورت گرفته و دنبال تامین منابع مالی هستیم.

مدیر عامل برق شیراز با بیان اینکه در برخی مواقع سرقت کابلها و تاسیسات روشنایی منجر به خاموشی می شود گفت : متاسفانه در اکثر مواقع سرقت حتی چند متر کابل روشنایی می تواند منجر به خاموشی گسترده و کامل یک بلوار و یا خیابان شود.

سلاحی گفت: رفع خاموشی های ناشی از سرقت هم هزینه بر و هم زمان بر است لذا از شهروندان محترم تقاضا داریم در صورت مشاهده افراد مشکوک در اطراف تاسیسات برق موارد را به پلیس 110 منعکس فرمایند تا با همکاری مقتدرانه پلیس و دستگیری سارقین، منبعد شاهد کاهش حجم سرقت از شبکه باشیم.

وی افزود: تعدد و پراکندگی سرقت تاسیسات روشنايي در برخی از بلورهای اصلی منجر به بروز اختلال در تامین روشنایی این بلوارها گردیده که رفع آنها علاوه بر منابع مالی قابل ملاحظه نیاز به امکانات فراوان دارد، به رغم این مشکلات در صدد هستیم از طریق چندین قرارداد بزرگ و با تغییر در آرایش شبکه، تامین روشنایی را به وضع مطلوب برسانیم. این عملیات در برخی مناطق آغاز و در برخی مناطق به زودی آغاز خواهد شد.

مدیر عامل توزیع برق شیراز اعلام کرد که در یکسال گذشته، 30 هزار نقطه تاریک در معابر این شهر روشن شده است. این پروژه شامل  نصب 2000 چراغ جدید روشنایی و جایگزینی 28 هزار چراغ سوخته بود است.

وی ادامه داد: یکی از آخرین پروژه های اجرایی این شرکت که در راستای افزایش رضایت و ایمنی شهروندان انجام شد، روشنایی بلوار جانبازان صدرا به طول 7 کیلومتر و با اعتبار 45 میلیارد ریال با استفاده از 218 دستگاه چراغ اس ام دی می باشد که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا عملیاتی شد.

سلاحی خاطر نشان کرد: حراست و نگهداری از شبکه روشنایی یک مسئولیت اجتماعی است و شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده خرابی شبکه روشنایی، از طریق تماس با سامانه 121 و یا ثبت گزارش در اپلیکیشن برق من، درخواست خود را پیگیری نمایند.

خروج از نسخه موبایل