لزوم همراهی شهروندان در حل معضل سگ‌های بلاصاحب در صدرا

رئیس کمیسیون خدمات شهری صدرا تأکید کرد که رفع مشکل سگ‌های ولگرد به آگاهی و همکاری شهروندان نیاز دارد و شهرداری در این زمینه اقداماتی چون زنده‌گیری و عقیم‌سازی انجام داده است.

مهدی کشاورزی امروز، 24 مهرماه در این خصوص توضیح داد: شهرداری صدرا با همکاری انجمن های مردمی اقدامات خوبی طی چند سال اخیر با ایجاد کمپ نگهداری سگ های بلاصاحب در شهر صدرا انجام داد اما کافی نبوده و ما شاهد این معضل و نارضایتی شهروندان در این زمینه هستیم.

وی افزود: شهرداری صدرا طی چند سال گذشته برای رفع نگرانی شهروندان، با توجه به ظرفیت منابع شهرداری ، اقداماتی در رابطه با ساماندهی سگ های بلاصاحب نظیر شناسایی، زنده گیری، عقیم سازی و نگهداری در کمپ انجام داده است.

عضو شورای شهر صدرا با اشاره به نشست های مشترک با دانشکده دامپزشکی شیراز، خاطرنشان کرد: شهروندان اطمینان داشته‌ باشند در آینده نزدیک با همکاری دانشکده دامپزشکی سگ‌های بلاصاحب شناسایی و زنده گیری می‌شوند و پس از انجام معاینات تشخیصی دامپزشکی، عملیات انگل تراپی، واکسیناسیون، عقیم سازی، پلاک گذاری و در نهایت واگذاری و رها می‌شوند.

کشاورزی ادامه داد: تلاش شورای شهر و شهرداری بر این است که فرایند زنده‌گیری و واکسیناسیون سگ های بلاصاحب به صورت کاملا اصولی صورت گیرد و درنتیجه سگ‌های پلاک دار فاقد هرگونه عوامل بیماری زا باشند.

رئیس کميسيون خدمات شهری شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه غذا دادن به سگ‌های بلاصاحب موجب ماندگاری آن‌ها در شهر و افزایش تولید مثل آنها می‌شود، از شهروندان تقاضا کرد که در این خصوص با شهرداری همکاری نموده و زباله‌ها را در ساعت مقرر، در مخازن مربوطه و مکان‌های تعیین‌شده شهرداری قرار دهند و از تخلیه زباله در معابر عمومی، اطراف مخازن زباله و سطح شهر پرهیز شود.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری صدرا، کشاورزی یادآور شد: با تشکیل کارگروه در رابطه با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط نظیر محیط زیست، دام پزشکی و انجمن های مردمی و کارشناسان ذیربط و همچنین برگزاری دوره آموزشی ویژه مسؤلان شهر و شهروندان، موضوع ساماندهی و جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر بصورت علمی مدیریت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا