نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کارگروه گردشگری استان همدان مجدد فعال شود

یک نویسنده و محقق همدانی گفت: در گذشته کارگروهی به نام گردشگری فعال بود، از استاندار جدید درخواست داریم این کارگروه مجدداً راه بیفتد تا حرف‌های این حوزه در محفل خودمانی زده شود.

محمد صیفی‌کار چهارشنبه 25 مهرماه در نشست «انتظارات فعالان حوزه گردشگری از استاندار جدید همدان» با بیان اینکه باید به دنبال مجاب کردن استاندار باشیم که گردشگری در استان همدان اولویت اول است و همین باور بسیاری از مشکلات را حل می‌کند، اظهار کرد: زیرساخت‌های گردشگری در زمینه راه در استان همدان خوب است تنها مشکل در بحث پروازهاست که آقایان باید پنبه تو گوش را خارج کنند و اصلاً به سمت فعال کردن پرواز همدان- تهران نروند چراکه جواب نمی‌دهد.

وی با اشاربه اینکه آثار تاریخی و طبیعی استان دارایی‌های ما است که باید با کار رسانه‌ای در جهت شناساندن آن گام برداریم، خاطرنشان کرد: مدیران باید باور داشته باشند و از ظرفیت گردشگری استان استفاده کنند.

صیفی‌کار با بیان اینکه در متغیر تعداد سفر گردشگری استان رو به رشد است اما در جذب گردشگر به علت معرفی بد یا ناشیانه خیلی خوب نبوده‌ایم، تصریح کرد: نمونه بارز معرفی بد، مصاحبه تلویریزنی یکی از استانداران همدان بود که همان وقت با صحبت‌هایش تفاهم‌نامه‌ای حیاتی برای گردشگری استان را به مرحله فسخ کشاند.

وی با اشاره به اینکه تورهای زیادی در همدان به صورت زیرپوستی برگزار می‌شود، مطرح کرد: مسئولان باید باور کنند این استان ظرفیت دارد اما هنوز هم با شعارهای پرطمراقی چون «پایتخت تاریخ و تمدن» فاصله داریم.

این فعال گردشگری با اشاره به اینکه اگر قرار است برای شهر برندسازی شود و نامگذاری انجام گیرد باید زائیده افکار اجتماع و جامعه مدنی باشد، اظهار کرد: در مجموع وضعیت گردشگری استان خوب نیست، زحمات زیادی کشیده شده اما کافی نیست و جای کار زیادی دارد.

وی در ادامه گفت: در گذشته کارگروهی به نام گردشگری فعال بود، از استاندار جدید درخواست داریم این کارگروه مجدداً راه بیفتد تا حرف‌های این حوزه در محفل خودمانی زده شود. الان حرف‌های گردشگری در کارگروه‌های دیگر مطرح می‌شود. باید تمام پروژه‌های استان در این کارگروه تحلیل شود که آیا آورده گردشگری دارد یا نه؟ بعد از راه‌اندازی کارگروه، باید اتاق فکر گردشگری در سطح شهرستان‌ها با حضور فعالان برگزار شود.

صیفی‌کار از استاندار درخواست کرد که نه تنها در رابطه با گردشگری که در تمام حوزه‌ها وقت بگذارد و با بدنه جامعه حرف بزند چراکه دولت آمده برای ملت کار کند، وقتی خواسته ملت را نمی‌داند چه کاری می‌خواهد انجام دهد؟

وی با اعلام ینکه استان همدان دارای جزیره‌های بسیار زیبایی است اما هیچ وقت مجمع‌الجزایر نیستند، تصریح کرد: این موضوع باعث می‌شود نتوانیم شانه به شانه هم راه برویم گرفتاری همدان اینجاست، اقوام، تمدن‌ها، ادیان و تجار محل تلاقی اینها بوده و اگر به این موضوعات توجه نکنیم حصارهای جزایر قوی‌تر و فاصله‌ها بیشتر می‌شود بنابراین از استاندار می‌خواهیم به داد به این موضوع برسد.

این محقق در پایان با بیان اینکه در وزارت میراث فرهنگی، اعتبارات براساس تعداد جمعیت و وسعت استان‌ها تخصیص می‌یابد، از نایب رئیس مجلس همدانی درخواست کرد اعتبار و جذب نیروی انسانی وزارت میراث فرهنگی را از قد سازمان خارج به قامت وزارت برساند.

 

گزارش: سمیرا معارفی

خروج از نسخه موبایل