نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کتاب قانون و جامعه (درآمدی جامعه شناختی به قانون و قانون گریزی) منتشر شد

کتاب «قانون و جامعه (درآمدی جامعه شناختی به قانون و قانون گریزی)» تالیف دکتر ابراهیم میرزایی در انتشارات جهاد دانشگاهی کردستان به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، کتاب «قانون و جامعه (درآمدی جامعه شناختی به قانون و قانون گریزی)» تالیف دکتر ابراهیم میرزایی در انتشارات جهاد دانشگاهی کردستان به چاپ رسید.

جامعه مشتمل بر مجموعه ای از کنشگران که از طریق روابط متقابل اجتماعی با یکدیگر پیوند داشته و لازمه تداوم و قوام زندگی جمعی، وجود روابط اجتماعی نسبتا پایدار مابین کنشگران فردی و جمعی بر اساس منافع مشترک، شبکه ها و مواضع چندگانه و وجود شبکه ای از روابط سیبرنتیکی بین اعضای واحدهای مختلف جامعه مدنی و شهروندان است. غایت قانون تامین نظم و انسجام جمعی و حفظ نظم اجتماعی مستلزم وجود و حاکمیت موثر قانون نشات گرفته از تکالیف اجتماعی و اخلاقی است. قانون و حاکمیت آن به عنوان نوعی کنترل اجتماعی رسمی که سرچشمه اش با تبدیل جوامع بدون دولت به جوامع دولت دار بر می گردد متضمن ثبات در جامعه، استحکام روابط اجتماعی در همه ساحت های زندگی و کارکرد معمول نظام های اجتماعی علاوه بر سلامت فیزیکی آحاد مردم می باشد. قانون گریزی به عنوان یک پدیده اجتماعی – حقوقی در مقابل قانون گرایی قرار می گیرد و به معنای کنشی است که در مخالفت و سرپیچی از قوانین رسمی جامعه انجام و قانون گریز کسی است که با رفتار و عمل آگاهانه خود تعمدا قوانین رسمی جامعه را نادیده می گیرد.

 آنطور که روابط عمومی جهاد دانشگاهی کردستان نوشته است:‌کتاب « قانون و جامعه درآمدی جامعه شناختی به قانون و قانون گریزی » در 230  صفحه در قطع رقعی  و با قیمت 260.000 هزار تومان در تابستان 1403 توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی کردستان منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند با سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان با شماره تماس 33287517-087 تماس حاصل کنند.

خروج از نسخه موبایل