نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سرشماری عمومی از حدود ۲۳۹ هزار بهره‌بردار کشاورزی در فارس

سینا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، حدود ۲۳۹ هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان فارس مورد آمارگیری قرار خواهند گرفت.

مجتبی دهقان‌پور امروز، 21 مهرماه با اعلام این خبر اظهار داشت: سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ به فرمان رئیس جمهور و با مدیریت مرکز آمار ایران همزمان با سراسر کشور در این استان انجام خواهد شد.

دهقان‌پور با بیان اینکه زمان اجرای این طرح ۱۲ آبان ماه لغایت ۲۶ آذر ماه اعلام شده است، افزود: مدیریت این طرح در سطح استان‌ها بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و در سطح شهرستان ها با فرمانداران است.

به گفته این مقام مسئول؛ سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی تمامی امکانات خود را برای اجرای هر چه بهتر این طرح ملی به کار خواهند گرفت.

دهقان‌پور تصریح کرد: کارشناسان پهنه مراکز خدمات جهاد کشاورزی در سطح استان فارس نیز، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مامورین سرشماری قرار خواهند داد.

وی با اشاره به اقلام آماری بخش کشاورزی، گفت: اطلاعات مورد جمع‌آوری در پرسشنامه ها شامل اطلاعات بهره‌بردار، نوع بهره‌برداری، مشخصات اراضی کشاورزی یا باغی شامل نوع کاربری اراضی، مساحت، نوع محصول و سیستم‌های آبیاری هستند.

این مقام مسئول به اطلاعات مورد نیاز در حوزه دام و طیور پرداخت و گفت: عضویت خانوار بهره بردار در جامعه عشایری، تعداد دام سبک و سنگین و جنسیت دام از موارد مطرح شده در پرسشنامه آماری است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس، دهقان‌پور، اطلاعات حوزه گلخانه، استخرهای پرورش ماهی و میگو، واحدهای پرورش زنبور عسل، کرم ابریشم و طیور را از دیگر موارد مطرح شده در این پرسشنامه عنوان کرد.

خروج از نسخه موبایل