نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استاد احد ده بزرگی هویت شعر آیینی کشور است

سینا

ئیس کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه استاد احد ده بزرگی هویت شعر آیینی کشور است، از نامگذاری یک خیابان و یا یک مجموعه به نام استاد احد ده بزرگی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، افسانه خواست خدایی در مراسم نکوداشت یک عمر مجاهدت شاعرانه استاد احد ده بزرگی که با عنوان «شب بابا احد» در سالن همایش های شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت استاد ده بزرگی، از برنامه هایی است که می تواند در راستای الگوسازی هنرمندان و شاعران آیینی در شهر شیراز و استان فارس موثر واقع شود، گفت: استاد ده بزرگی در الگوسازی در میان شاعران کشور موفق عمل کرده است.

نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: سبک و منش استاد ده بزرگی در واقع برگرفته از سیره اهل بیت (ع) است و این شاعر آئینی در طول این ۷۰ سالی که به سرایش شعر پرداخت، در بین شاعران آیینی کشور جایگاه ویژه ای دارد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم توسط سازمان فرهنگی بیان کرد ،متاسفانه تاقبل از این رویداد هیچ مراسم بزرگداشتی برای تقدیر از این شاعر آئینی در شیراز برگزار نگردیده بود و بحمدالله مراسم بزرگداشت استاد احد دهبزرگی به همت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز و با سیاست گذاری مناسب شورای اسلامی شهر اقدام اثربخشی در راستای قدردانی از بخشی از زحمات ایشان در حوزه شعر آیینی و اهل بیت علیهم السلام بود که به خوبی انجام گرفت.

خواست خدایی گفت: تجلیل و قدردانی از مفاخر و هنرمندان سطح شهر شیراز که سالیان سال در عرصه فرهنگ شیراز خدمت کردند باید در رویدادها و مناسبت های شهر ضریب داده شود چرا که این مفاخر و هنرمندان بخشی از هویت شهر شیراز هستند و سالیان متمادی پرچم شهر شیراز و استان فارس را در عرصه هنر کشور بالا نگه داشتند.

وی گفت: پیشنهاد و نامگذاری پردیس سینمایی شیراز توسط کمیته نامگذاری به نام مرحوم استاد امین تارخ، در شهر شیراز که یکی از هنرمندان و اساتید بازیگری در سطح کشورمان بود، در همین راستا انجام گرفت ؛ چرا که نیاز بود مفاخر و شاخص های هنر شیراز در راستای الگوسازی به نسل جوان معرفی گردند.

رئیس کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: به زودی یک خیابان و یا یک مجموعه به نام استاد احد ده بزرگی نامگذاری می گردد، قبل از این یک نامگذاری به نام استاد انجام شده بود اما در شان این استاد بزرگ نبوده است.

افسانه خواست خدایی، مهم ترین پیام این مراسم را الگوسازی و معرفی الگوها و مفاخر در بین اقشار جوانان خواند و گفت: با توجه به اقدامات شورا و شهرداری امیدوارم این نمونه بزرگداشت ها هدفمند و ادامه دار باشد چرا که شیراز مفاخر کم ندارد و ما به عنوان نماینده مردم شیراز باید تلاش کنیم این مفاخر را به مردم معرفی کنیم.

خروج از نسخه موبایل