نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حضور دانش‌بنیان‌های صنعت آب در نمایشگاه امارات

بیست و پنجمین نمایشگاه صنعت آب، برق، انرژی، فناوری و محیط زیست امارات از 10 تا 12 مهرماه در شهر دبی برگزار شد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بسیاری از کشورها از جمله چین، هند، ایتالیا، آلمان، روسیه، فرانسه، لهستان، بلغارستان، کانادا، سوئیس و بلاروس در قالب پاویون‌های مشترک شرکت‌ها، در این نمایشگاه حضور یافتند. ستاد آب، اقلیم و محیط‌زیست هم به نمایندگی از معاونت علمی و در قالب همکاری مشترک با  سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی و صندوق نوآوری و شکوفایی و در تعامل با مرکز همکاری‌ها و تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در قالب دو پاویون در حوزه آب و انرژی در این نمایشگاه حضور داشت. این دور از برگزاری نمایشگاه، در مقایسه با سال گذشته بهبودهای قابل توجهی از جمله برگزاری جلسات هماهنگی قبل از برگزاری نمایشگاه، تنظیم جلسات B2B توسط شرکت‌ها، دعوت از سایر غرفه‌ها برای حضور در پاویون، مراجعه به غرفه‌های سایر نهادهای دولتی و همچنین حضور در سمینارها، قابل ذکر است. 

گفتنی است از  12 شرکت دانش‌بنیان حاضر در این پاویون هفت شرکت دانش بنیان با معرفی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست به معرفی محصولات و توانمندی‌های خود در حوزه‌های مربوطه پرداختند که از آن جمله می توان به شرکت دانش بنیان پارسیان موحد اشاره کرد. این شرکت با سابقه طولانی در ساخت و تولید تجهیزات سازگار با محیط زیست، سازنده یکی از بهترین نیروگاه‌های خورشیدی در کشور و دارای نشان افتخار از سازمان‌های مختلف است و محصول ارائه شده این شرکت در پاویون مشعل پلاسما بود.

همچنین شرکت صنایع پمپ‌سازی ایران شرکت دیگری بود که به همت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست در این پاویون حضور یافت؛ پمپیران در سال ۱۳۵۴ هجری‌شمسی با نام “صنایع پمپ‌سازی ایران” تاسیس شده و تولید انواع پمپ و الکتروموتورهای شناور را تحت لیسانس KSB آلمان آغاز کرد. این شرکت با بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیّت در زمینه پمپ­ سازی، ضمن نهادینه ‌کردن این صنعت در کشور با بیش از ۴۰۰ نفر نیروی متخصص، مجّرب و کارآزموده در واحدهای مجهّز مهندسی، کنترل و تولید و… مفتخر است فعــالیت‌های تخصصی خود در زمینه طراحـی و ساخت انواع پمپ‌های مورد نیاز مشتــریان را مطابق با استــانداردهای بین‌المـللی API 610, ISO 5199, NFPA20, ISO 9908 ارائه کند.

پمپیران با به‌کارگیری آخرین ابداعات و پیشرفت‌های تکنولوژی در صنعت پمپ‌سازی جهان، محصولات خود را ارتقاء داده و در تامین نیاز صنایع گوناگون  وصنعت آب کشور موفقیتهای چشمگیری بدست آورده و در زمینه راهبری بهینه محصولات خود نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارهای متعدد، توان مهندسی خود را برای آموزش روش‌های پیشرفته به کاربران ایرانی به‌کار گرفته است و همچنین با دارا بودن نمایندگی در اغلب شهرهای ایران و در برخی از کشورهای جهان از شبکه قدرتمند فروش و خدمات پس از فروش برای تامین نیازهای مشتریان بهره‌مند می باشد.

شرکت تامین و تولید صدرا توسعه کیان هم از دیگر شرکت ها بود. این شرکت به عنوان اولین شرکت اسپینآف شرکت‌های طوس آب، توسعه صنعت آب خاورمیانه و طوس آب بین الملل در اسفند ماه ۱۳۹۸ تاسیس شد. هدف اصلی این شرکت استقرار فناوری‌های نوسازی و بهسازی لوله‌ها بدون حفر ترانشه، و توسعه فناوری‌های تصفیه آب پیشرفته است. و با محصول  راکتور حذف فلزات سنگین از آب شرب، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته، روش‌های بدون حفر ترانشه در نوسازی و بازسازی خطوط لوله در این نمایشگاه حاضر شد.

شرکت سنجش ابزار پویای آینده  با نام تجاری پویاک که از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در حوزه تولید تجهیزات ابزار دقیق با هدف تأمین نیازهای صنعتی کشور آغاز کرده است، هم از حاضران در این پاویون بود. این شرکت با بهره‌گیری از تجربیات مدیران خود در صنایع آب، برق، نفت و گاز و با تکیه بر دانش روز، به تولید محصولات متنوعی همچون فلومترهای الکترومغناطیسی، مکانیکی و اولتراسونیک، ترنسمیترهای فشار و سطح هیدرواستاتیک پرداخته است.

هدف اصلی پویاک، کاهش وابستگی کشور به واردات تجهیزات صنعتی و فراهم کردن محصولات باکیفیت داخلی است که توان رقابت با برندهای معتبر جهانی را داشته باشند.

پویاک با اتکا بر تیم متخصص بومی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین، موفق به تولید تجهیزات ابزار دقیقی با قابلیت اطمینان بالا شده است. تولید فلومترهای الکترومغناطیسی که از آن‌ها برای اندازه‌گیری جریان مایعات در صنایع مختلف استفاده می‌شود، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت به شمار می‌آید. این محصولات، پس از آزمون و تولید بیش از یکصد نمونه به بازار عرضه شده و با استانداردهای بین‌المللی مطابقت یافته‌اند. همچنین، کنتورهای آب اولتراسونیک و ترنسمیترهای فشار و سطح که با دقت بالا و طول عمر طولانی طراحی شده‌اند، بخشی از سبد محصولات متنوع این شرکت را تشکیل می‌دهند.

شرکت روشنا آب آوش با درک نیاز تامین آب لازم برای مصارف مختلف در دهه های آتی و اهمیت بالای تصفیه آب و پسای در کشور، با تکیه بر دانش نیروهای متخصص بومی، از سال ۱۳۹۸ اقدام به کسب دانش فنی، طراحی و ساخت واحد تولید مواد تصفیه کننده آب و پساب با محوریت گرید های متنوع ماده منعقدکننده پلی آلومینیوم کلراید (PAC) مایع نمود. در سال ۱۴۰۱ فاز اول واحد تولید پلی آلومینیوم کلراید در شهرک صنعتی سمنان راه اندازی شد. این شرکت در حالی در این پاویون حضور داشت، که در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات پلی آلومینیوم کلراید مایع در این شرکت، برای مصارف مختلف صنعتی و آشامیدنی تا ۲۰ هزار تن در سال افزایش یافته است.محصول پلی آلومینیوم کلراید تولید شده در شرکت روشنا آب آوش با فرمولاسیون اختصاصی، در سال ۱۳۹۹ موفق به کسب عنوان دانش بنیانی شد.

این شرکت اولین تولیدکننده پلی آلومینیوم کلراید مایع با درصد آلومینای بالا (AvoPAC 17MB) و اولین تولید کننده پلی آلومینیوم کلراید قلیائیت بالا (AvoPAC 9HB ) مطابق با آخرین استاندارد های جهانی در ایران است.

شرکت مهندسی ماشین‌های دوار خاور طوس به عنوان یکی از باسابقه‌ترین فعالان و از پیشگامان صنعت ماشین‌های دوار کشور و به پشتوانه ۶۰ سال فعالیت و تجربه هم به همت ستاد آب، اقلیم و محیط زیست در این نمایشگاه حضور یافت؛ این شرکت در این حوزه نائل به ایجاد بستری مناسب جهت تولید و ارائه خدمات و محصولات مرتبط با تجهزات دوار در سطوح کیفی بالا شده است. این شرکت مبتنی بر زیرساخت‌های دانشی خود به عنوان یک مجموعه فناور تاکنون موفق به تکمیل پروژه‌های متعددی در حوزه‌های تدوین تکنولوژی انواع پمپ‌ها و کمپرسور‌های گریز از مرکز فرآیندی شده است.

 نهایتا شرکت نورسان انرژی آریا هم در این پاویون حضور داشت. شرکت نورسان انرژی آریا، شرکتی دانش بنیان و فعال در حوزه انرژی تجدیدپذیر است. این شرکت با هدف پایه‌گذاری نگاهی نو به حوزه انرژی در سطح ملی و منطقه‌ای و با بهره‌مندی از بهترین و کارآمدترین متخصصان و نخبگان این حوزه و ارتباط موثر با اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران تاکنون پروژه‌های متعددی را در زمینه مطالعات فنی اقتصادی، امکان سنجی پروژه ها، امور پیمانکاری و مشاوره در حوزه انرژی به ویژه انرژی‌های تجدید پذیر به اتمام رسانده است و محصول ارائه شده در پاویون treatment soil contaminated and waste of D بود.

گفتنی است حضور معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در قالب کنسرسیوم شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه هوشمندسازی آب در نمایشگاه آب، انرژی و محیط‌زیست سال 2023 امارات متحده عربی (WETEX 2023) و اطلاع از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آن، این نمایشگاه با تأیید سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، در تقویم نمایشگاه‌های سالانه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار گرفت و با برنامه‌ریزی و حمایت‌های سازمان مذکور و همچنین مشارکت موثر گروه آب مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت، فرصت حضور  این 12 شرکت دانش‌بنیان در پاویون ایران فراهم شد.

خروج از نسخه موبایل