نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دومین کنگره بین ‎المللی کنسر ژنومیکس برگزار می‌شود

با برگزاری کنگره کنسرژنومیکس، زمینه برای بررسی و تحلیل تازه‌ترین دستاوردهای فناورانه در حوزه سرطان و ژنتیک فراهم خواهد شد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دومین کنگره بین ‎المللی کنسر ژنومیکس (2024CGC)، دوم تا چهارم آبان‌ماه امسال در سه محور علمی، تجاری سازی و مسوولیت پذیری اجتماعی برگزار خواهد شد.

دومین کنگره کنسرژنومیکس که به بررسی تازه‌ترین رویدادها و دستاوردهای فناورانه در حوزه ژنتیک سرطان می‌پردازد از مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، انجمن‌های علمی داخلی و خارجی، انجمن‌های علمی دانشجویی، نمایندگان استانی، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و درمانی، پارک‌های علمی و فناوری و مراکز رشد سراسر کشور بهره مند خواهد بود. از مهم‌ترین اهداف این کنگره می‌توان به گردهمایی و ایجاد فضای تعاملی بین رشته‌ای میان محققان، متخصصان پزشکی و دانشجویان رشته‌های بیوانفورماتیک، زیست‌فناوری، زیست‌شناسی، پزشک و ایمنی شناسی فعال در حوزه سرطان اشاره کرد.

در این کنگره، آخرین دستاوردهای علمی در زمینه تشخیص مولکولی، پزشکی فردی و درمان هدفمند سرطان، ارائه و تحلیل خواهد شد. در بخش جنبی کنگره نیز جشنواره دانش‌آموزی با هدف آگاه‌سازی و آشنایی دانش آموزان با مسیرهای علمی و تجاری سازی حوزه سرطان و کمک به بروز استعدادهای جامعه دانش آموزی کشور برگزار خواهد شد.

جشنواره تجاری سازی نیز به منظور توسعه فضای کسب و کار شرکت های دانش بنیان، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های نوپا و فعال در حوزه تشخیص و درمان سرطان در این رویداد برگزار می‌شود. همچنین پویش پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان با مشارکت شبکه ملی سرطان شامل بیش از 60 خیریه مردم‌نهاد سرطان در حاشیه این کنگره برگزار خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل