نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کسب رتبه علمی نشریه پژوهشهای فضا و مکان در شهر جهاددانشگاهی

نشریه «پژوهش های فضا و مکان در شهر» جهاددانشگاهی با تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گروه نشریات علمی مصوب این وزارتخانه قرار گرفت.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، نشریه «پژوهش های فضا و مکان در شهر» به صاحب امتیازی جهاددانشگاهی پس از بررسی های اولیه، در تاریخ 14/ 07/ 1403 تأییدیه ورود به فرآیند ارزیابی و رتبه‌بندی نشریات علمی را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرد.

براین اساس از شماره 26 بهار 1402 این فصلنامه در گروه نشریات علمی مصوب این وزارتخانه قرار گرفت و در پرتال نشریات علمی به آدرس https://journals.msrt.ir/home/detail/16104/  نمایه شده است.

فصلنامه «پژوهش های فضا و مکان در شهر»  براساس جلسه 13 خرداد سال 1399 به شماره ثبت 78539 هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز انتشار دریافت کرده بود.

 نشریه علمی «پژوهش های فضا و مکان در شهر» با پیگیری ایده کلی معرفی مفهوم «شهرشناسی» و بازسازی حوزه «مطالعات شهری» در زیست‌بوم علمی پژوهشی کشور برای اجتناب از آشفتگی‌های نظری و روش‌شناختی از میان موضوعات بی‌شمار بر حوزه موضوعی «مطالعات فضاهای شهری انسان‌محور» متمرکز خواهد بود. همچنین با تعهد به رویکرد میان‌رشته‌ای این حوزه، این نشریه مشوق مطالعاتی خواهد بود که از مرزهای سنتی رشته‌ای فراتر می‌روند تا به شناخت جامعی از «مسائل و چالش‌های عمومی» این فضاها برسند و «رویکردها و روش‌های نوین» و مطالعه این حوزه‌ها را معرفی کنند.

 این فصلنامه در پایگاه‌هایی چون گوگل اسکولار، پایگاه اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID)، آرشیو ملی دیجیتال نشریات علمی ایران، پرتال جامع علوم انسانی، بانک اطلاعات نشریات کشور (مگیران)، پایگاه مجلات تخصصی نور و سیویلیکا نمایه می‌شود.

در حال حاضر «پژوهش های فضا و مکان در شهر» با همکاری انجمن سنجش از دور و GIS ایران منتشر می‌گردد.

خروج از نسخه موبایل