نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کتاب “طراحی الگویی برای ارزیابی فنی قالی استان فارس” رونمایی شد

طی مراسمی با حضور حمیدیان رئیس اتاق بازرگانی فارس، ایزدی رئیس سازمان صمت استان، ذوالانواری عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی فارس و هنرمندان و صنعتگران و فعالان بخش خصوصی حوزه فرش استان از کتاب “طراحی الگویی برای ارزیابی فنی قالی استان فارس” رونمایی شد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس امروز، 17 مهرماه در این آیین گفت: فرش از دیرباز یک صنعت و مزیت اقتصادی استان فارس بوده که در حال حاضر شرایط خوبی ندارد به طوری که ما در فرش دستبافت جز بازندگان در بازار بزرگ جهانی هستیم.

محمدصادق حمیدیان افزود: میزان صادرات فرش استان فارس در یک دوره 9 ساله از لحاظ ارزشی به کمتر از 5 درصد و از لحاظ وزنی به کمتر از 10 درصد رسیده است که دو فاکتور ارزان فروشی در بازار جهانی و کاهش قدرت حضور این کالا در بازارهای جهانی نشان از حمایت نامطلوب دولت از این کالای با ارزش دارد.

حمیدیان اضافه کرد: در فضای رقابتی اقتصاد جهانی، حضور کشورهای رقیب و تهیه فرش با مشخصات فرش ایرانی و عرضه آن در بازار کشورهای مختلف، برای صنعت فرش ما تهدید بزرگی است و ما در اتاق بازرگانی فارس تلاش می کنیم صدای رسای فعالان این صنعت بزرگ در استان باشیم و امیدواریم در کشور رویکرد جدیدی برای فرش دستبافت ایران در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در این مراسم گفت: فارس یکی از صادرکنندگان اصلی حوزه فرش در دنیا بوده و این کالای ارزشمند استان در تا سالهای متمادی بدون رقیب در جهان مورد استقبال مردم جهان بوده است.

حمیدرضا ایزدی ادامه داد: صنعت فرش در فارس قدمت قدمت طولانی دارد و بیانگر هنر، تاریخ و تمدن و تولید مردم ما است لذا صیانت و حمایت مادی و معنوی از این میراث ارزشمند کشورمان اقدامی بسیار مهم و اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او اظهار کرد: امیدواریم با تلاش صنعتگران و فعالان این حوزه در استان، چراغ صنعت فرش فارس همواره روشن باشد و بخش دولتی و خصوصی در کشور با هم افزایی و همکاری این هنر و صنعت را به جایگاه اصلی خود برگردانند.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، کتاب “طراحی الگویی برای ارزیابی فنی قالی استان فارس” یک کتاب تخصصی در حوزه فرش استان فارس است که به صورت دو زبانه فارسی و انگلیسی توسط سید مجتبی سجادی محمدآبادی، مجید خرسند رحیم زاده، احمدرضا احمدی، سلمان گورنگی، فاطمه رجبی؛ از فعالان حوزه فرش استان فارس تهیه و تدوین شده است.

این چهارمین کتاب تخصصی در حوزه فرش است که در فعالان این حوزه در استان منتشر کرده اند که با توجه به محتوای غنی، این کتاب می تواند به عنوان مرجع برای علاقه مندان داخلی و خارجی و منبع درسی دانشگاهی در نظر گرفته شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل