نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رویداد «شب علم دانشگاه شیراز» برگزار خواهد شد

سینا

رویداد «شب علم دانشگاه شیراز» در شامگاه ۲۵ مهرماه برگزار خواهد شد.

عضو هیئت‌‌علمی دانشگاه شیراز امروز، ۱۷ مهرماه در این خصوص اظهار کرد: رویداد بزرگ «شب علم دانشگاه شیراز» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین رویدادهای علمی سال 1403 در شهر شیراز، برگزار خواهد شد.

زهرا دهقان شبانی توضیح داد: شب علم، ایجاد امید و خودباوری در عموم مردم با نمایش و انتقال یافته‌های علمی و فناوری کشور به عموم مردم با بیانی ساده و با روش‌های جذاب و ساده است.

دهقان‌شبانی هدف‌ از برگزاری رویداد شب علم دانشگاه شیراز را ایجاد امید و خودباوری در عموم مردم با نمایش و انتقال یافته‌های علمی و فناوری کشور به عموم مردم با بیانی ساده و با روش‌های جذاب و ساده عنوان کرد و گفت: در این رویداد برون‌دادهای علمی دانشگاه‌ها به زبانی ساده برای عموم مردم شهر شیراز ارائه می‌شود.

وی از دیگر اهداف برگزاری این رویداد را اشاعه نگرش و بینش علمی و ترویج فرهنگ علم و فناوری در لایه‌های مختلف جامعه؛ معرفی بهتر دستاوردهای علمی شهر برای جامعه؛ انتقال دانش و فناوری و ارتقاء اطلاعات علمی و آگاهی افراد در جامعه؛ ترویج حس کنجکاوی، پرسشگری و خلاقیت، گفت‌وگو و تعامل؛ ایجاد امید و افزایش خودباوری و حس همبستگی اجتماعی و گسترش ارتباط و تعامل میان جامعه، صنعت و دانشگاه مطرح کرد.

دبیرکل رویداد شب علم دانشگاه شیراز برگزاری چنین رویدادی را موجب ارتقاء امید عموم مردم و کمک به جلب توجه آن‌ها به توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی و فناورانه کشور عنوان کرد و افزود: این رویداد زمینه‌ساز آشنایی مردم و جامعه با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی استان خواهد بود. در همین راستا، تمام اعضای خانواده در کنار هم، ساعاتی را به کسب آگاهی بیشتر نسبت به نقش دانشگاه در بهبود کیفیت زندگی، می‌پردازند.

به‌گفته‌ دهقان شبانی، شامگاه چهارشنبه ۲۵مهرماه، دانشگاه شیراز میزبان عموم مردم در رویداد بزرگ شب علم دانشگاه شیراز خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک https://shirazu.ac.ir/web/sciencenight به‌طور رایگان برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کنند.

دهقان‌شبانی بیان کرد: رویداد شب علم دانشگاه شیراز با همکاری بنیاد علم ایران (معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری) و سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی، فناوری و صنعتی استان فارس ترتیب یافته است و با توجه به گستردگی کار، گروه‌های مختلف از سطح دانشگاه ازجمله معاونت‌های دانشگاه، انجمن‌های علمی، اعضای هیئت‌علمی و یاوران علمی در کنار هم، به‌صورت شبانه‌روزی مشغول برنامه‌ریزی برنامه‌ها و اجرای این رویداد هستند.

به‌گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، وی ضمن دعوت از عموم مردم، خانواده‌ها، صاحبان صنایع، نهادها و دانشگاههای شیراز و فارس، گفت: ازجمله ویژه‌برنامه‌‌های درنظر گرفته شده در این رویداد برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناورانه، سخنرانی‌های کوتاه، کارگاه‌های تخصصی متنوع و جذاب در زمینه‌های مختلف از جمله علم و زندگی، خانواده، کودکان، ورزش و سلامتی، تفریحات علمی، رصد ستارگان و… دیده شده است.

خروج از نسخه موبایل