نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چشم‌انداز ۲۰ ساله فرهنگی شیراز ترسیم می شود

سینا

رییس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) از تدوین سند جامع چشم‌انداز 20 ساله فرهنگی شیراز خبر داد و بر لزوم مشارکت همه جانبه شهروندان در این فرایند تاکید کرد.

محمدرضا هاجری امروز، 15 مهرماه در یکصد و شصت و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور اظهار کرد: شورا و شهرداری دوره ششم شیراز، مفتخر است که در برنامه های فاخر، شب های پرستاره درحرم شاه چراغ (ع)، گذر هنر جانان حافظ، کنگره حضرت محمد (ص)، همایش جهانی رسانه های جهان اسلام با محوریت جبهه مقاومت، فضاسازی و اجرای یادواره شهدای شیراز، محله و مسجد محوری، محرومیت زدایی و آواها و نواهای 7 هزار نفره سالار عقیلی در شهرک گلستان، نقش اساسی و حمایتی کامل داشته است. حمایت، اعتماد و کمک به فعالان فرهنگی، میدانی و مردمی در شهر می تواند، دهها نمونه از این گونه برنامه ها را به عرصه اجرا وارد نماید.

او در ادامه افزود: درصددیم با بهره بردن از تجربیات فعالان فرهنگی ادوار شورا و شهرداری، چشم انداز 20 ساله فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهر مقدس شیراز را به همراه پیوست فرهنگی تهیه، بعنوان یادگار ماندگار و جاودان با جلوداری شورای اسلامی دوره ششم شیراز به فعالان عرصه های فرهنگی شیراز تقدیم و پیشنهاد دهیم. با استفاده از اسناد بالا دستی و پرهیز از تئوری و نظریه پردازی و دکترین های فانتزی،آکواریومی و ویترینی. از تمامی دلسوزان حوزه فرهنگی شهر درخواست داریم ما را در این کاربزرگ و ضروری، راهنمائی و کمک کنند.

هاجری خاطر نشان کرد: متأسفانه در برنامه هفتم توسعه، مصوب مشترک دولت و مجلس، در بخش مربوط به حوزه فرهنگی از جایگاه اثر گذار فرهنگی شورا و شهردرای ها غافل شده اند که این نشان می دهد متولیان فرهنگی دولتی و کمیسیون فرهنگی مجلس، کارمیدانی و جهادی در حوزه فرهنگی نکرده اند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: فرهنگ عمومی توسط مردم ترویج و گسترش پیدا می‌کند. وقتی شورا و شهرداری در قانون ابلاغی برای اجرا حتی یاری کننده حذف و سانسور شده است، چه توقعی از موفقیت دارند؟

هاجری خطاب به مدیران ارشد کشوری گفت: دولت و مجلس، غفلت خود را پیرامون شورا و شهرداری ها با توجه به جلوداری آنها در میدان و کار فرهنگی، گردشگری، ورزشی و اجتماعی و محله و مسجد محوری جبران کنند، در غیر این صورت عقب گرد خواهند داشت و این اصلا شایسته مردم نیست .

او یادآور شد: با همکاری طلاب جوان و جهادی عرصه فرهنگ و تربیت در تمام بوستانها، نمازخانه ها و محلات شاهد تغییر و تحول مناسب در گسترش و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی خواهیم بود. فضای عمومی تفریحات با نشاط و سلامت بیشتری خدمات رسانی خواهند کرد. شورا و شهرداری، تمامی اماکن خدماتی و رفاهی خود را خانواده محور بعنوان نهاد مقدس تعالی بخش قرار خواهد داد.

هاجری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: لازم است معاون خدمات شهری و نیروهای ستاد بحران و آتش نشانی، تمام مراکز آموزشی و مدارس شیراز را از لحاظ ایمنی، بررسی و تأیید کنند. اگر مشکل داشتند از دانشگاه ها و مدارس بخواهند در ایمن سازی اماکن ورود نمایند. هر مرکز دانشگاهی و آموزشی که ایمن نبود، باید بصورت موقت تا ایمن سازی بسته شود تا جگر گوشه های والدین این شهر، سلامتشان صیانت گردد. وظیفه مدیریت شهری است و مسئولان، طبق قانون، موظف به همکاری می باشند.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، او همچنین به مشکل سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب اشاره و عنوان کرد: این موضوع یک فاجعه زیست‌محیطی بوده و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد. به همین منظور، شورای شهر از طرح عقیم‌سازی سازمان دامپزشکی حمایت کرده و بر لزوم جلوگیری از تردد حیوانات خانگی در بوستان‌ها و فضاهای عمومی تاکید کرده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل