دومین کنگره ملی عفونت و ایمنی در دانشگاه شیراز برگزار می شود

دانشگاه شیراز در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه، میزبان پژوهشگران و علاقه‌مندان در دومین کنگره ملی عفونت و ایمنی خواهد بود.

دبیر علمی دومین کنگره ملی عفونت و ایمنی در دانشگاه شیراز امروز، 14 مهرماه ضمن اعلام این خبر گفت: این کنگره برای دومین‌بار و با هدف ایجاد بستری برای بحث و تبادل علمی بین اساتید و پژوهشگران داخلی و نیز بهره‌مندی از دانش و تجربه سخنرانان خارجی برگزار می‌شود.

فاطمه نمازی ادامه داد: محورهای کنگره شامل پاتولوژی، میکروبیولوژی، ویروس‌شناسی، انگل‌شناسی، ایمنی‌شناسی، بیوتکنولوژی و هوش مصنوعی است که در مقایسه با اولین دوره برگزاری هوش مصنوعی به محورهای کنگره افزوده شده است.

عضو هیئت‌علمی بخش پاتوبیولوژی دانشگاه شیراز اعلام کرد: دومین کنگره ملی عفونت و ایمنی در تاریخ 18 و 19 مهرماه جاری در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز و با سخنرانی استادان برجسته‌ای از دانشکده‌های دامپزشکی و پزشکی و همچنین استادان بین‌المللی برجسته‌ای از کشورهای آلمان، استرالیا، اسپانیا و هند برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه گروه پاتوبیولوژی دانشکده دامپزشکی شیراز برگزارکننده اصلی این کنگره است، گفت: باتوجه به بیماری‌های مشترک انسان و دام، این کنگره مقاله‌های هر دو حوزه را دریافت کرده است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، نمازی بیان کرد: دبیرخانه علمی این کنگره بیش‌از 400مقاله دریافت کرده است و از این تعداد، 267 مقاله به شکل پوستر و 26 مقاله به‌‌صورت سخنرانی ارائه می‌شود. همچنین چکیده‌‌ مقالات پذیرفته‌شده در کنگره‌ی I&I در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه خواهد شد که نه تنها به اعتبار علمی مقالات می‌افزاید، بلکه امکان دسترسی آسان‌تر به نتایج تحقیقات را برای سایر پژوهشگران و علاقه‌مندان فراهم می‌آورد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا