نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نتایج جست‌وجوی گوگل تیک‌دار می‌شود

شرکت گوگل سرگرم آزمایش تیک احراز هویت برای برخی شرکت‌ها در نتایج جست‌وجوی خود است.

به گزارش سینا، سخنگوی گوگل هدف از این اقدام را کمک به کاربران برای شناسایی منابع احراز هویت و دور ماندن از وب‌سایت‌های جعلی خواند.

‌سایت‌های کلاهبرداری که خود را به جای کسب و کارها یا خدمات مشروع جا می‌زنند، ممکن است در جست‌وجوی آنلاین ظاهر شوند و بعضی از کاربران را به مشاهده اطلاعات نادرست درباره کسب و کار هدایت کنند و کاربران را فریب دهند و به برند مذکور آسیب بزنند.

سخنگوی گوگل گفت: این شرکت به طور مرتب، قابلیت‌هایی را آزمایش می‌کند که به خریداران کمک می‌کنند کسب و کارهای آنلاین معتبر را شناسایی کنند و در حال حاضر، سرگرم آزمایش کوچکی است که تیک آبی احراز هویت را کنار نام برخی شرکت‌ها در گوگل نشان می‌دهد.

گوگل از سیستم‌های خودکار برای شناسایی صفحات کلاهبرداری یا محتوای کلاهبرداری و جلوگیری از ظاهر شدن آنها در نتایج جست‌وجو استفاده می‌کند.

وب سایت «ورج» درباره این آزمایش در گوگل روز جمعه گزارش کرده و نوشته بود تیک آبی احراز هویت را در کنار لینک سایت رسمی برای شرکت‌هایی مانند گوگل، متا و اپل در نتایج جست و جوی گوگل مشاهده کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، فقط بعضی از کاربران می‌توانند این قابلیت را مشاهده کنند زیرا گوگل هنوز آن را به صورت گسترده عرضه نکرده است.

خروج از نسخه موبایل