تقدیر از واحدهای برتر و برگزیده حوزه آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی

در پنجاه و یکمین گردهمایی معاونان آموزش و کارآفرینی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی، واحدهای برتر و برگزیده این نهاد معرفی و تقدیر و از سامانه‌های «انتقادها و پیشنهادها» و «جابیران» رونمایی شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی، در پنجاه و یکمین گردهمایی معاونان آموزش و کارآفرینی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی سراسر کشور که امروز (چهارشنبه 11 مهرماه) با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه، دکتر محمدمحسن غفوریان معاون آموزش و کارآفرینی و معاونان این حوزه در سراسر کشور، علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در این شهر برگزار شد، از واحدهای برتر و برگزیده این نهاد تقدیر و دو سامانه جدید این حوزه رونمایی شد.

در این مراسم واحدهای زنجان، علوم پزشکی شهید بهشتی،  خراسان رضوی،  رویان،  قزوین  و  فارس به‌عنوان واحدهای برتر معرفی شدند. واحدهای گلستان و قم نیز به‌عنوان واحدهای برگزیده تقدیر شدند.

همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، شهرداری زنجان و اداره کل بهزیستی زنجان در مراسم فوق با حضور دکتر مسلمی نائینی تقدیر شدند.

جهاددانشگاهی فعالیت‌های خوبی در استان زنجان داشته است‌
علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در این مراسم گفت: جهاد دانشگاهی در استان زنجان تاکنون فعالیت‌های خوبی داشته است‌ و اثرات آن را در بخش‌های مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی کشور شاهدیم.
فیروزفر ادامه داد: وقتی کلمه جهاد و دانشگاه کنار هم قرار می‌گیرد تکلیف مشخص است‌.

وی با اشاره به پاسخ مقتدرانه و قاطعانه ایران به رژیم اشغالگر قدس، ادامه داد: این وعده صادقی بود که همه منتظرش بودند. این‌ها به تعبیر مقام معظم رهبری یک عده اراذل‌واوباشی هستند که به هیچ قانونی پایند نیستند.

فیروزفر با اشاره به اوباشگری رژیم غاصب صهیونیستی در طول تاریخ، اظهار کرد: این‌ها هدفشان تجاوزگری در کل جهان است و محدود به یک حدومرز نیستند، آمریکا نیز از سگ هار خود برای پیشبرد منافعش استفاده می‌کند.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه این قدرت زمانی نمایان شد که حزب‌الله با پشتیبانی ایران شکل گرفت، گفت: حزب‌الله با شهادت سید حسن نصرالله به پایان نمی‌رسد، بلکه شاخ و برگ خود را نشان‌ می‌دهد همان‌طور که شهادت حاج قاسم سبب رشد جبهه مقاومت شد، این خون‌ها برکت دارد.
او با اشاره به ناکارآمدی گنبد آهنین و نمایان شدن ماهیت آمریکا و اسرائیل غاصب برای جهانیان، افزود: سازش با غاصبان جهان محال است و این‌ها دائم در حال تفرقه‌افکنی هستند و با سلطه‌گری کل دنیا را می‌خواهند.

آموزش‌های مهارتی باید متناسب با نیازهای روز ارائه شود

طاهر یوسفی‌امیری رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز در این گردهمایی گفت: آموزش‌های مهارتی باید پویا و متناسب با نیازهای روز تعریف و ارائه شود و قابلیت انعطاف و هماهنگی با نیازهای دائمی در حال دگرگونی‌های مختلف را داشته باشد.

یوسفی‌امیری اظهار کرد: آموزش، یکی از نیازها و زیرساخت‌های اساسی برای توسعه و پیشرفت پایدار هر کشور است.

وی بیان کرد: قدرت یادگیری، فهم، شناخت قواعد و قوانین حاکم بر دنیا و سیستم‌های پیرامونی، کشف روابط بین پدیده‌های مختلف، امکان بالا بردن دانش، توان تحلیل، مهارت‌ها و استفاده و بهره‌برداری از این موارد در راستای مطلوب و رشد، تعالی و رفاه فردی و اجتماعی از خصایص انسان است و به فعل درآمدن این خصایص عمدتاً در گرو آموزش‌هایی است که انسان از محیط اطرافش دریافت می‌کند.

یوسفی‌امیری ادامه داد: آموزش‌های دریافت شده توسط انسان در طول حیات خود، در اینکه چگونه می‌بینم، چه می‌دانم و چه می‌توانم تأثیر بسزایی دارد. آموزش‌های عمومی از دوران کودکی در خانواده، مدرسه، جامعه و رسانه‌ها و آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای از طریق دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و محیط‌های کاری دریافت می‌شود.

او بابیان اینکه با تغییرات اخیری که همه شاهد آن هستند و گسترش شدید فعالیت‌ها و فناوری‌های مختلف و نوبه‌نو شدن فرآیندها در کسب‌وکارهای مختلف، همه نیاز به آموزش‌های تخصصی و مهارتی کوتاه‌مدت دارد، اظهار کرد: نیاز به آموزش‌های تخصصی و مهارتی به‌صورت مشخص با محدوده مورد تعیین و باهدف تعیین‌شده به‌صورت مقطعی، موضعی و نقطه‌ای در راستای برآوردن اهداف خاص بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان زنجان هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی و تخصصی را ارتقای توان و مهارت افراد برای حضور مؤثر در جامعه و محل کار دانست و گفت: در این آموزش‌ها، افراد به ابزارها و تخصص‌هایی دست پیدا می‌کنند که در سایه آنها، شایستگی، بهره‌وری فردی و حرفه‌ای و سازمانی، جایگاه شغلی، اجتماعی و فرهنگی افراد بهبود پیدا می‌کند و در سایه این توسعه، سرمایه انسانی، اوضاع کلی جامعه و عملکرد سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف بهبود پیدا می‌کند.

وی بابیان اینکه جهاد دانشگاهی در این عرصه از پیشگامان و پیشروان در کشور است، افزود: جهاددانشگاهی با شبکه گسترده‌ای که در کشور دارد و با ارائه دوره‌های بسیار متنوع هم برای عموم مردم و هم برای شاغلان در صنایع و سازمان‌های مختلف ارائه داده، جایگاه بسیار والایی را داشته است و امیدواریم با برگزاری چنین گردهمایی‌هایی فرصتی برای همفکری و تبادل‌نظر بیشتر بین واحدها ایجاد شود.

گفتنی است بررسی نحوه مشارکت با بخش خصوصی و رونمایی از سامانه‌های «انتقادها و پیشنهادها» و «جابیران» معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی و برگزاری نشست پرسش و پاسخ معاونان آموزش و کارآفرینی از دیگر برنامه‌های روز اول این گردهمایی بود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع تیم سازی؛ گفت‌وگو درباره ظرفیت‌های جدید و برنامه‌های توسعه سامانه رویش، سامانه جابیران، انتقادها و پیشنهادها و ارائه مطلب پیرامون مرکز آزمون و کانون ارزیابی از برنامه‌های روز دوم این گردهمایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا