رییس جهاددانشگاهی:
ضرورت توجه به هنر در آموزش‌های جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی در گردهمایی معاونان آموزش و کارآفرینی واحدهای سازمانی این نهاد به‌ضرورت توجه به هنر در آموزش‌های جهاددانشگاهی اشاره کرد گفت: آموزش و تربیت را باید در کنار هم قرار داده و ترکیب کنیم و این نکته می‌بایست موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی‌نائینی امروز (چهارشنبه 11 مهرماه) در پنجاه و یکمین گردهمایی معاونان آموزش و کارآفرینی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی کشور که به میزبانی واحد زنجان در حال برگزاری است با تأکید بر اینکه آموزش در جهاددانشگاهی باید درشان این نهاد انقلابی باشد، اظهار کرد: دوره‌ها مرتبط با وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید با هماهنگی با این دو وزارتخانه تدوین شود تا در آینده با مشکلی مواجه نشویم.

وی بابیان اینکه در دو سال گذشته شاهد اقدامات خوبی در معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی بودیم و اقدامات بزرگی در این حوزه انجام‌شده است، تصریح کرد: سال گذشته 750 هزار فراگیر در 155 مرکز مستقر در 87 شهر کشور در 100 دوره آموزشی جهاددانشگاهی آموزش‌های موردنیاز را دریافت کرده‌اند که این آمار نشان می‌دهد دوره‌های تدوین‌شده موردنیاز فراگیران و سازمان‌ها بوده است.

دکتر مسلمی نائینی به فعالیت 8 دانشگاه و موسسه آموزشی غیرانتفاعی تحت نظر جهاددانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز شاهد اقدامات خوب و مؤثر و تربیت دانشجویان مطرح در کشور هستیم به‌طوری‌که تاکنون 85 هزار نفر از این مراکز فارغ‌التحصیل شده‌اند و این مراکز آموزش عالی دارای رتبه‌های بالایی علمی نیز هستند که نشان از توان علمی این نهاد انقلابی در این بخش است.

رییس جهاددانشگاهی همچنین به برگزاری آزمون‌های استخدامی از سوی جهاددانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و بهره‌مندی از همه توان موجود در این نهاد بیش از 75 آزمون برگزار و 1.5 میلیون داوطلب در آزمون‌های استخدامی برگزارشده از سوی جهاددانشگاهی شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به ارزیابی مدیران از سوی جهاددانشگاهی، اظهار کرد: 17 هزار مدیر در سراسر کشور مورد ارزیابی قرارگرفته‌اند و امیدواریم با ایجاد الگویی مناسب در کشور شرایط را برای اقدامات بهتر فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی یک شبکه بوده و باید از توان همه بخش‌ها در پیشبرد اهداف سایر قسمت‌ها استفاده کرد، گفت: این کار در بخش درمانی و پژوهشی جهاددانشگاهی انجام و نتایج بسیار خوبی را نیز به‌دست آورده است و تأکیدداریم این هماهنگی در بخش آموزش و کارآفرینی نیز انجام‌شده و از توان پژوهشی در این حوزه بهره لازم برده شود.

وی در بخش دیگری به‌ضرورت توجه به هنر در آموزش‌های جهاددانشگاهی نیز اشاره کرد و یادآور شد: درگذشته کارهای هنری خوبی در جهاددانشگاهی انجام می‌شد که اخیراً کمرنگ‌تر شده است، ولی تأکیدداریم به این حوزه ورود پیداکرده و هنرمند تربیت کنیم ؛ چراکه کشور نیاز به هنرمند متعهد دارد.

وی در ادامه آموزش‌های الکترونیکی و توجه به فضای مجازی را نیز حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود از توان علمی اساتید مختلف داخلی و همچنین ساکن در خارج از کشور استفاده کنیم و کیفیت آموزش‌ها را ارتقا دهیم.

گفتنی است بررسی نحوه مشارکت با بخش خصوصی و رونمایی از سامانه‌های «انتقادها و پیشنهادها» و «جابیران» ، برگزاری کارگاه‌های آموزشی از برنامه‌های این گردهمایی دو روزه است که تا فردا در زنجان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا