نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با رئیس مؤسسه فرهنگی اکو

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به منظور گسترش تعاملات کتابخانه‌ای با کشورهای عضو، با سعد خان رئیس مؤسسه فرهنگی اکو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سینا از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به منظور گسترش تعاملات کتابخانه‌ای با کشورهای عضو، صبح دوشنبه ۹ مهرماه با سعد خان رئیس مؤسسه فرهنگی اکو دیدار و گفتگو کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دیدار اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به عنوان یک سازمان عمومی غیردولتی، مدیریت بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در ایران را برعهده دارد. این شبکه گسترده فرهنگی می‌تواند در معرفی کشورهای عضو اکو و فرهنگ آنها به مخاطبان و اعضای کتابخانه‌های عمومی نقش‌آفرینی کند. در سال‌های اخیر و با رویکرد جدید، کتابخانه‌ها خدمات گسترده فرهنگی و اجتماعی به جامعه ارائه می‌دهند. هدف ما دسترسی همه مردم به کتاب و کتابخانه است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از اولویت‌های ما توجه به گروه سنی کودک و نوجوان است. همه کتابخانه‌های عمومی در ایران دارای بخش کودک است و کتابخانه‌های ویژه کودک و نوجوان با عنوان «هدهد سفید» نیز فعالیت دارند. حدود ۶۰ درصد از اعضای کتابخانه‌های ایران را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

رمضانی تأکید کرد: یکی از اهداف نهاد در سال‌های اخیر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تعاملات بین‌المللی در حوزه کتابخانه‌های عمومی با اولویت با همسایگان و کشورهای منطقه بوده است. حوزه کتابخانه‌ها به عنوان وجه مشترکی از همه کشورها، ظرفیتی برای ارتباط کشورهای عضو اکو است که برای همکاری به منظور انتقال تجربیات و همکاری‌های فرهنگی اعلام آمادگی می‌کنیم.

سعد خان ضمن ابراز خرسندی از دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اظهار داشت: در ایران از انواع کتابخانه‌ها در شهرهای مختلف بازدید کرده‌ام. در این بازدیدها بخش‌های مختلف کتابخانه‌ها و خدمات ویژه آن بسیار جالب و مورد توجه بود.

وی با بیان اینکه کشورها بدون کتابخانه پیشرفت نخواهند کرد، اظهار داشت: ده کشور عضو این مؤسسه هستند و فعالیت‌های مؤسسه، حول محور اشتراکات فرهنگی کشورهای عضو است.

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو ادامه داد: مایل هستیم فعالیت‌های مشترک مؤسسه و نهاد کتابخانه‌های عمومی ایران در حوزه کتابخانه‌های عمومی کشورهای عضو، در قالب یک تفاهم‌نامه سازماندهی شود.

خروج از نسخه موبایل