کنترل بیماری آلزایمر با داروی گیاهی ملیتروپیک

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، آلزایمر، بیماری است که با بالا رفتن سن و از ۶۰ سالگی به بعد آغاز می شود و ۲ یا ۳ درصد افراد بالای ۶۰ سال درگیر این بیماری می شوند و در افراد بالای ۷۰ یا ۷۵ سال شیوع آن به ۱۰ درصد می‌رسد. پیشگیری از این بیماری اگر در شرایط خفیف انجام گیرد موثر است و اگر به مرحله انتهایی برسد، درمان آن به سختی خواهد بود و فرد تمام حافظه اش را از دست می دهد و به این ترتیب شرایط حادی برای خود و خانواده به وجود خواهد آورد.

به گزارش سینا از روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، آلزایمر، بیماری است که با بالا رفتن سن و از ۶۰ سالگی به بعد آغاز می شود و ۲ یا ۳ درصد افراد بالای ۶۰ سال درگیر این بیماری می شوند و در افراد بالای ۷۰ یا ۷۵ سال شیوع آن به ۱۰ درصد می‌رسد. پیشگیری از این بیماری اگر در شرایط خفیف انجام گیرد موثر است و اگر به مرحله انتهایی برسد، درمان آن به سختی خواهد بود و فرد تمام حافظه اش را از دست می دهد و به این ترتیب شرایط حادی برای خود و خانواده به وجود خواهد آورد.

دکتر رضا غفارزادگان رییس این پژوهشکده، همزمان با هفته ملی سالمندان با اشاره به این که در ایران حدود 8.5 تا 10 درصد جمعیت سالمندان مبتلا به دمانس هستند و شایعترین نوع دمانس (زوال عقل) آلزایمر نام دارد عنوان کرد: نزدیک به یک میلیون نفر در ایران به بیماری آلزایمر مبتلا هستند.

وی اظهار کرد: این بیماری از عوارض دوران کهنسالی است که با بالا رفتن سن و از تخریب سلول‌های خاکستری حافظه انسان به وجود می‌آید و متاسفانه تعداد افراد مبتلا به آلزایمر در کشور افزایش یافته است.

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: ‌آلزایمر نوعی اختلال پیش‌رونده در مغز است که به زوال عقل منجر می‌شود. در روند بیماری ‌آلزایمر سالمند در ابتدا حافظه کوتاه مدت خود را به آهستگی از دست می‌دهد و در ادامه از تشخیص چهره افراد و یاداوری خاطرات طولانی مدت‌تر خود نیز عاجر خواهد شد.

وی با اشاره به تولید داروی ملیتروپیک در پژوهشکده گیاهان دارویی اظهار کرد: این دارو با مهار آنزیم استیل کولین استراز می تواند سبب افزایش کارایی انتقال دهنده استیل کولین شود و در نهایت بیماری آلزایمر در مراحل خفیف و متوسط قابل کنترل قطعی خواهد بود.

دکتر غفارزادگان در پایان عنوان کرد: ملیتروپیک یکی از محصولات مهم دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی است که به تازگی دانش فنی این دارو به شرکت وینا فارما (شرکت مشترک پژوهشکده گیاهان دارویی و صندوق پژوهش و فناوری استان البرز) منتقل گردیده و حاوی عصاره بادرنجبویه به میزان 400 میلی‌گرم است و با تلاش محققان این پژوهشکده و شرکت وینا فارما به لیست داروهای گیاهی کشور اضافه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا