نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

طرح پژوهشی «تولید آزمایشگاهی کربوکسی متیل سلولز » اختتام یافت

طرح داخلی با عنوان «تولید آزمایشگاهی کربوکسی متیل سلولز» که با هدف بررسی و امکان سنجی تولید نیمه صنعتی این ماده، به عنوان پرمصرف ترین مشتق سلولزی، در مرکز خدمات تخصصی شیمی و مهندسی شیمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تعریف شده بود، با دستیابی به چند گرید صنعتی و ارائه دستاوردهای طرح در دو کنفرانس بین المللی اختتام یافت.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، طرح داخلی «تولید آزمایشگاهی کربوکسی متیل سلولز» در مرکز خدمات تخصصی شیمی و مهندسی شیمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با دستیابی به دانش فنی تولید چند گرید کاربردی و ارائه دستاوردهای طرح در دو کنفرانس بین المللی اختتام یافت.

مرضیه علیدادی پژوهشگر این مرکز، به عنوان مجری این طرح هدف از اجرای آن را امکان سنجی تولید نیمه صنعتی کربوکسی متیل سلولز، به عنوان پرمصرف ترین مشتق سلولزی در دنیا، ذکر کرده است.

وی عنوان کرد: این ماده در دو گرید کلی غیرخوراکی و خوراکی در سطح دنیا تولید می شود و به طور متوسط سالانه به میزان 2600 تن با ارزش دلاری 11 میلیون دلار از بیش از 15 کشور دنیا (چین، ترکیه، ارمنستان، امارات متحده عربی، کره جنوبی و …) به ایران وارد می شود. بنابراین با توجه به موارد مصرف بالا و متنوع این ماده و خروج ارز از کشور، ضروریست که به تولید صنعتی این ماده با حجم بالا اهمیت داده شود.

علیدادی ادامه داد: در این طرح به بررسی و بهینه سازی متغیرهای مختلف فرایند تولید کربوکسی متیل سلولز در مقیاس آزمایشگاهی پرداخته شده است و خروجی این طرح دستیابی به دانش فنی تولید شش گرید کاربردی در صنایع مختلف است.

وی بیان کرد: قسمتی از دستاوردهای این طرح در قالب دو مقاله در یازدهمین کنفرانس بین المللی شیمی و محیط زیست (ISC 2024) و شانزدهمین کنفرانس بین المللی علوم و تکنولوژی پلیمر (ISPST 2024) ارائه شد.

خروج از نسخه موبایل