توزیع ۲۹هزار واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های همدان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۳۴هزار واکسن آنفولانزای خارجی دریافت شده که از این تعداد ۲۹هزار واکسن در داروخانه‌ها توزیع شده و مابقی آن در شرکت‌های توزیع دارو در حال پخش است.

دکتر قدرت اله رستمی افزود: البته این تعداد جدای از تعداد دوز واکسن هایی است که قرار است معاونت بهداشتی به طور رایگان به جامعه هدف خود اختصاص دهد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص انسولین های قلمی  نوومیکس گفت: کمبود این دارو جهانی است و خود کشور های سازنده هم مشکل کمبود دارند اما در حال حاضر معاونت غذا و دارو دانشگاه با مدیریت اصولی و درست  توانسته است با توزیع  نیاز۱۵روزه بیماران  این کمبود را مدیریت و مرتفع کند، که البته با توجه به اینکه بیماران مجبور هستند دوبار برای مصرف ماهانه خود که توسط پزشکان نسخه شده است مراجعه کنند قدری برای آنها نارضایتی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انحصار تولید انسولین قلمی نوومیکس برابر قوانین مربوطه در اختیار تولید کنندگان خودشان است و در کل جهان این نوع انسولین های قلمی فقط درچند کارخانه  تولید می شود خوشحالیم که جایگزین ایرانی آن که مورد تأئید پزشکان نیز هست در داخل تولید شده و رفته رفته از طرف بیماران نیز پذیرفته می شود.

رستمی در ارتباط با کمبود برند خاصی از شیر خشک پاسخ داد که خوشبختانه این برند در حال تولید در داخل است ولی متاسفانه به علت مشکلات فنی کارخانه، چند هفته خط تولید آن تعطیل شده بود که وارد مدار تولید شده است ولی چون کمی از تولید عقب افتاده بطور موقت مجبور هستیم کسری قبلی را با سایر انواع جایگزین کنیم تا معادله تولید مصرف متعادل شود.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا