نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

احیای دستگاه‌های حکاکی لیزر غیرقابل استفاده، حفظ سرمایه‌های ملی

شرکت طرح و تکامل میهن با تولید انحصاری سامانه حکاکی لیزر در حرکت، گامی نوین در صنعت علامت‌گذاری و چاپ بر روی محصولات برداشته است.

عباس امینی، مدیرعامل شرکت طرح و تکامل میهن در گفت و گو با خبرنگار مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد: ما مفتخریم که خبر از تولید انحصاری حکاکی لیزر در حرکت را برای اولین بار در ایران دهیم. این محصول نوآورانه، کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف از جمله سیم و کابل، لوله، مواد غذایی، دارو و … دارد.

وی در توضیح کاربرد این محصول گفت: این محصول در حکاکی تاریخ، کد محصول و سایر اطلاعات بر روی لوله‌های فلزی، سیم و کابل، چاپ تاریخ انقضا، بارکد و لوگو بر روی بطری‌ها، ظروف و بسته‌بندی مواد غذایی، چاپ اطلاعات ضروری بر روی داروها و محصولات پزشکی و صنایع مختلف مانند پوشاک، چرم، دخانیات و … کاربرد دارد.

برخلاف روش‌های سنتی چاپ، حکاکی لیزر در حرکت هیچ گونه جوهر یا ماده مصرفی دیگری نیاز ندارد و به همین دلیل بسیار تمیزتر و مقرون به صرفه تر است. همچنین این دستگاه با سرعت فوق‌العاده بالا کار می‌کند و می‌تواند اطلاعات را به طور دقیق و خوانا بر روی محصولات در حال حرکت چاپ کند.لیزرهای استفاده شده در این دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار بوده و عمر طولانی دارند. سیستم خنک کننده قدرتمند این دستگاه نیاز به تعمیرات و نگهداری را به حداقل می‌رساند. ما حکاکی لیزر در حرکت را با قیمتی بسیار مناسب‌تر از نمونه‌های خارجی به بازار عرضه می‌کنیم. ما خدمات پس از فروش و تعمیرات این دستگاه را در کمتر از دو روز ارائه می‌دهیم.

 امینی تصریح کرد: این دستاورد بزرگ، گامی مهم در جهت استقلال تکنولوژیکی و خودکفایی کشور در این حوزه به شمار می‌رودعلاوه بر بومی‌سازی نرم‌افزار، ما مفتخریم که خدمات خود را به تمام دستگاه‌های حکاکی لیزر خارجی موجود در کشور ارائه دهیم. این امر، خبر مسرت‌بخشی برای شرکت‌های متعددی است که از این دستگاه‌ها در خطوط تولید خود استفاده می‌کنند و با مشکل خرابی یا عدم کارایی آن‌ها مواجه هستند.

وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: به صورت مستقیم ۴۲ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و 10 نفر هم به صورت غیرمستقیم با ما همکاری می‌کنند.

امینی در پایان در خصوص انتظارات شرکت از معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: ما برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر به وام و تسهیلات با شرایط مناسب از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری نیازمندیم.

خروج از نسخه موبایل