نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه همکاری جهاددانشگاهی با کشور های عضو اکو

در نشست مشترک رئیس بنیاد علمی سازمان بین‌المللی همکاری‌های اقتصادی (اکو) و معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی مقرر شد تا با معرفی توانمندی‌های این نهاد برای انجام پروژه های شاخص و فناورانه در حوزه‌های علم، فناوری و انرژی، زمینه‌ توسعه همکاری با کشورهای عضو اکو در این حوزه ها فراهم شود.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی، با هماهنگی دفتر همکاری های علمی و ارتباطات بین الملل این نهاد، نشست مشترک پروفسور سید کمیل طیبی، رئیس بنیاد علمی سازمان بین‌المللی همکاری‌های اقتصادی (اکو) با دکتر یعقوب فتح الهی، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی به منظور بررسی توسعه همکاری‌ها برگزار شد.

دکتر فتح الهی در این نشست مشترک به تشریح توانمندی‌های علمی و فناورانه جهاددانشگاهی در زمینههای فنی-مهندسی، پزشکی و سلامت، کشاورزی و صنایع غذایی،آموزشی و فرهنگی پرداخت.

همچنین رئیس بنیاد علمی اکو نیز به نقش پررنگ بنیاد اکو برای تسهیل گری ایجاد ظرفیتهای علمی، پژوهشی و فناوری اشاره کرد و گفت: امکان برگزاری وبینارهای دوره ای مشترک در مورد کابردهای مختلف علوم و فناوری، شرکت در برنامه های آموزشی بین المللی با همکاری مؤسسات چینی و امکان انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک بین این دو مجموعه وجود دارد.

در این نشست که با حضور مهندس محمود پوربافرانی سرپرست دفتر همکاری‌های علمی و ارتباطات بین‌الملل جهاددانشگاهی برگزار شد، مقرر گردید تا توانمندی‌های این نهاد برای انجام پروژه های شاخص و فناورانه و همکاری در حوزه های علم، فناوری و انرژی از طریق دفتر فوق در قالب یک نامه رسمی به دفتر بنیاد علمی سازمان بین‌المللی همکاری‌های اقتصادی (اکو) ارسال و همچنین درخواست‌های کشورهای عضو اکو نیز برای همکاری در حوزه های اعلامی به جهاددانشگاهی معرفی شوند.

همچنین اعلام شد تا کنفرانس علم و فناوری سازمان اکو با عنوان ECO Technology and Trade Expo and Conference (TTEC) در ماه فوریه ۲۰۲۵ در اسلام آباد پاکستان برگزار می شود که در این رابطه رئیس بنیاد علمی اکو قول مساعد برای حمایت‌های مالی در صورت تمایل جهاددانشگاهی برای مشارکت در این کنفرانس را دادند.

خروج از نسخه موبایل