محققان دانشگاه ایالتی اوهایو از فناوری واقعیت مجازی برای شبیه سازی یک فروشگاه مواد غذایی استفاده کردند. از شرکت کنندگان در این مطالعه خواسته شد تا ارزیابی خود را از محصول عرضه شده (کره بادام زمینی) با برچسب کاملا طبیعی در مقایسه با محصول مشابه بدون برچسب ارائه کنند.
در زمان انتخاب محصولات با برچسب "کاملا طبیعی"، انتظارات مصرف کنندگان درخصوص کیفیت محصول و ارزش غذایی افزایش پیدا کرد. در عین حال، تمایل مصرف کنندگان به پرداخت پول بیشتر برای محصولات با این برچسب نیز با افزایش مواجه شد.
برداشت اغلب مردم از عبارت "طبیعی"، عدم استفاده از افزودنی ها و همچنین دخالت انسانی (به عنوان مثال در تولید عسل) است.
با این حال، سازمان غذا و دارو (FDA) آمریکا هنوز تعریف روشن و دقیقی از محصولات "طبیعی" و "کاملا طبیعی" ارائه نکرده است؛ با این حال، برچسب های طبیعی و کاملا طبیعی بر روی بسیاری از محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی کاربرد فراوان پیدا کرده اند.
نتایج این مطالعه در Journal of Food Science منتشر شد.
مترجم: معصومه سوهانی
منبع: Phys.org
No tags for this post.