نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افزوده شدن 1000صندلی به سرانه سینمایی کلان‌شهر شیراز

سینا

شهردار شیراز در آیین بهره‌برداری از پردیس سینمایی امین تارخ بابیان اینکه این پردیس فضای خوبی را در منطقه جنوب این کلان‌شهر فراهم می‌کند، گفت: یک هزار صندلی به سرانه سینمایی شهر شیراز اضافه شد.

محمدحسن اسدی امروز، 3 مهرماه با اشاره به اینکه شیراز، شهر حرم‌های اهل‌بیت (ع)، شهر ملاصدرا، حافظ و سعدی و شهر باغ‌های قصردشت است، گفت: به روح بلند بازیگر نمایش و سینما، استاد امین تارخ درود می‌فرستیم.

وی با اشاره به اینکه در هفته شیراز سال گذشته در دیدار با خانواده استاد تارخ، گفت: حسب وظیفه قول دادیم که یک مکانی به نام استاد امین تارخ نام‌گذاری کنیم و لایحه‌ای تقدیم شورا و این پردیس سینمایی به نام این عزیز نام‌گذاری شد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه سال گذشته عملیات ساختمان این پردیس به اتمام رسید اما برای بهره‌برداری مسائلی پیش رو بود که بحث برق، گاز، ماده ۸، پیمانکار و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود داشت که مسائل با همکاری سایر نهادها رفع شد، گفت: باهمتی که انجام شد امشب این پردیس سینمایی با ۵ سالن سینمایی داشتیم و یک هزار صندلی به سرانه سینمایی شهر شیراز اضافه شد و سالن آمفی‌تئاتر این مجموعه ۲۲۰ نفر ظرفیت دارد و پشت‌بام هم به‌عنوان فضای روباز تئاتر استفاده می‌شود.

اسدی گفت: این سینما در جنوب شیراز واقع‌شده و فضای خوبی را برای این را برای این منطقه فراهم می‌کند.

شهردار شیراز با اشاره به فعالیت شهرداری و شورای ششم در خصوص برنامه‌های فرهنگی و اضافه کردن فضاهای فرهنگی، گفت: شهرداری شیراز و شورای شهر دانشنامه شیراز موضوع سمفونی شیراز، موزه بلدیه شیراز و سالن‌های آمفی‌تئاتر روباز را تأمین داده است.

وی گفت: در این سه سال بودجه شهرداری ۵ برابر و بودجه فرهنگی ۱۲ برابر شده است و این نشان از اهمیت فرهنگ است و شهر شیراز با داشتن بیشترین آثار تاریخی در کل کشور منحصربه‌فرد است و شورا و شهرداری شیراز وظیفه خود می‌داند تا در عرصه فرهنگ به‌خوبی ایفای نقش کند.

اسدی اظهار کرد: شیراز در طول اعصار مختلف ۴ دوره پایتخت سیاسی کشور بوده است که آخرین آن به زمان زندیه بازمی‌گردد و اکنون این کلان‌شهر به‌عنوان پایتخت محیط ‌زیست آسیا و شهر جهانی صنایع‌دستی است و شهردار شیراز به‌عنوان دبیر جهانی صنایع‌دستی محسوب می‌شود.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، وی بیان کرد: شهرداری شیراز عضو هیئت‌مدیره متروپلیس و شهرهای تاریخی جهان است و معاون فرهنگی شهرداری برای حضور در برنامه‌های فرهنگی به شهر دوشنبه که یکی از هفت خواهرخوانده شیراز است، سفرکرده است.

خروج از نسخه موبایل