جایزه نکست، سکوی ارتقا و رشد شرکت ها

معاون ستاد فناوری‌های اپتیک و کوانتوم در دومین وبینار از سلسله ویبنارهای جایزه ملی فناوری نکست با موضوع فناوری اپتیک به موضوعاتی و محورهایی که از سوی این ستاد در جایزه ملی فناوری نکست پیگیری می شود، اشاره کرد و گفت: حسگرهای فوتونیکی چند منظوره نسل جدید برای سامانه های هوشمند، رشد بلورها، ساخت مواد و لایه های نازک اپتیکی، لیزرها و نمایشگرهای دیودی، دوربین های فراطیفی ،رمزنگاری و ارتباطات امن کوانتومی، تکمیل زنجیره ارزش لیزرهای جوش و برش صنعتی و پردازش مواد و تکمیل زنجیره ارزش ساخت آشکارسازهای مادون قرمز و مدارهای فوتونیکی یکپارچه از محورهای این ستاد در جایزه نکست هستند.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دومین وبینار از سلسله ویبنارهای جایزه ملی فناوری نکست با موضوع فناوری اپتیک، کوانتوم و میکروالکترونیک برگزار شد.

رسولی، معاون مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، طی سخنانی در دومین وبینار از سلسله ویبنارهای جایزه ملی فناوری نکست گفت: یکی از محورهای دومین دوره جایزه ملی فناوری نکست، بحث اپتیک و کوانتوم است که یکی از فناوری های ترند دردنیا محسوب می شود. از این رو این موضوع از دو سال پیش در معاونت علمی در قالب یک ستاد به صورت جدی پیگیری شد.

وی ادامه داد: از نظر ما جایزه نکست سکوی ارتقا و رشد شرکت ها است. در این برنامه، ما به دنبال حمایت مالی شرکت‌های بزرگ هستیم تا از رهگذر این برنامه بتوانند یک محصول فناورانه را در سبد محصولاتشان اضافه کنند.

به گفته رسولی از رهگذر جایزه ملی فناوری نکست، یک ارزش‌آفرینی جمعی رقم خواهد خورد و طی آن مردم هم می توانند اثرگذاری فناوری را در بطن و متن زندگی رومزه خود تجربه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دومین جایزه نکست، از ابتدای شهریور ماه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان کلید خورد و از پوستر فراخوان دوم هم  رونمایی شد. از این رو، می‌کوشیم در نکست از یک هویت جدید استفاده کنیم تا طی آن، مردم به این اطمینان برسند که محصولاتی که از سوی شرکت های برگزیده  نکست، ارائه می شود، از فناوری بالایی برخوردار هستند.

جان نثاری، معاون ستاد فناوری‌های اپتیک و کوانتوم به موضوعاتی و محورهایی که از سوی این ستاد در جایزه ملی فناوری نکست پیگیری می شود، اشاره کرد و گفت: حسگرهای فوتونیکی چند منظوره نسل جدید برای سامانه های هوشمند، رشد بلورها، ساخت مواد و لایه های نازک اپتیکی، لیزرها و نمایشگرهای دیودی، دوربین های فراطیفی، رمزنگاری و ارتباطات امن کوانتومی، تکمیل زنجیره  ارزش لیزرهای جوش و برش صنعتی و پردازش مواد و تکمیل زنجیره ارزش ساخت آشکارسازهای مادون قرمز و مدارهای فوتونیکی یکپارچه از محورهای این ستاد در جایزه نکست هستند.

 وی همچنین ادامه داد: ساختاری برای حضور شرکت ها در این جایزه در نظر گرفته است اعم از حداقل از سه محصول تجاری سازی شده برخوردار باشند، فروش حداقل تا پنج میلیارد تومان و برخورداری از واحد تحقیق و توسعه است اما با این حال شرکت هایی که از سوی ستاد فناوری های اپتیک و کوانتوم معرفی می شوند، می توانند بدون برخورداری از این سه شرط در این جایزه حضور پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا