نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه همکاری‌های پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم جهاددانشگاهی و بنیاد علمی اکو

در نشست رییس بنیاد علمی اکو با رییس و مدیران پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی توسعه همکاری‌های مشترک به ویژه در عرصه گردشگری مطرح شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر سید کمیل طیبی، رئیس بنیاد علمی اکو  به همراه حسن تقی زاده انصاری و سیدمهدی حسینی از مدیران و فعالان گردشگری و هتلداری طی نشستی با حضور رییس، معاون فناوری و دو نفر از مدیران پارک، در مورد ظرفیت‌های همکاری و برگزاری رویدادها و بازدید های مشترک در حوزه گردشگری همفکری و تبادل نظر کردند.

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این پارک ارائه کرد و گفت: شهر جهانی فناوری های نرم و صنایع خلاق ظرفیت تازه ای برای ارزش آفرینی و توسعه در کشور فراهم خواهد کرد و ابراز امیدواری کرد: کشورهای همسایه و عضو اکو جایگاه ویژه ای در شهر جهانی خواهند داشت.

در ادامه نشست دکتر سید کمیل طیبی رئیس بنیاد علمی اکو با اشاره به جایگاه ایران در بین کشورهای عضو اکو، گفت: اشتراکات فرهنگی کشورهای عضو اکو زیاد است و حوزه های فرهنگ و هنر و صنایع خلاق ظرفیت‌های بسیاری در توسعه تعاملات بین المللی اقتصادی و فرهنگی برای این کشورها فراهم کرده که باید توسعه یابند.

دیدار رییس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی با معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف

همچنین رییس و معاونان پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی با حضور در وزارت عتف با معاون فناوری و نوآوری جدید این وزارتخانه دیدار و گفت و گو کردند.

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس، دکتر برزین ضرغامی معاون پشتیبانی، دکتر ابراهیم نبیونی معاون فناوری و دکتر جعفری معاون هماهنگی و توسعه این پارک با حضور در دفتر کار دکتر محمد نبی شهیکی معاون فناوری و نوآوری جدید این وزارت عتف در مورد برنامه های آینده کشور در صنایع فرهنگی و فناوری های نرم گفت و گو کردند.

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در ابتدای این نشست انتصاب دکتر شهیکی به عنوان فردی مطلع و مسلط به زیست بوم علم و فناوری را انتصابی به جا و درست عنوان کرد و تبریک گفت و سوابق جهاددانشگاهی را در 4 دهه گذشته را در عرصه فرهنگ و هنر تشریح کرد.

وی در ادامه فعالیت های شاخص پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی را تشریح کرد و ایجاد شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی را از مهمترین برنامه های این پارک عنوان کرد و همچنین از معاون فناوری وزارت عتف برای بازدید از این پارک دعوت کرد.

ایمانی خوشخو افزود: صنایع فرهنگی ارزش افزوده بالایی در اقتصاد کشور ایجاد می کند و خوب است در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها بیشتر مورد توجه و حمایت باشد.

رییس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی خبرگزاری سینا پرس را مرجع تخصصی پارک های علم و فناوری عنوان کرد و گفت: این ظرفیت رسانه ای در خدمت زیست بوم فناوری خواهد بود.

در ادامه نشست دکتر محمد نبی شهیکی معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف به جایگاه پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی را در بین پارک های کشور ویژه عنوان کرد و گفت:  حوزه فرهنگ و هنر و صنایع خلاق ظرفیت عظیمی برای کشور محسوب می شود و انشالله مورد حمایت خواهد بود.

‌وی افزود: نگاه ملی پارک فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و برگزاری رویدادها و جشنواره های تخصصی در رشته های مختلف، مزیتی است که باید تقویت شود و انشالله از این تجربه ها و ظریفت ها در برنامه های آینده معاونت فناوری بیشتر استفاده خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل