نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهاددانشگاهی واحد هنر چهل و چهار ساله شد

جهاددانشگاهی واحد هنر از یکم مهرماه ۱۳۵۹ با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب فرهنگی، آغاز به کار کرد. در این چهار دهه، واحد هنر برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ارائه خدمات تخصصی حوزه هنر اجرا کرده است.

در چهل و چهارمین سالگرد تأسیس واحد هنر جهاددانشگاهی، روابط عمومی این واحد، شرح مختصری از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جاری این واحد را تشریح کرد.

واحد هنر به عنوان مرکز اصلی فعالیت‌های هنری جهاددانشگاهی به پشتوانه نیروی انسانی متخصص، مسلط به دانش روز، متعهد و علاقه‌مند به پیشرفت هنر و فرهنگ و ارزش‌های ملی و مذهبی، بر اساس نیاز روز جامعه و اهداف تعریف شده در گام دوم انقلاب اسلامی؛ تأثیرات مثبت و حائز توجهی را در سطح این نهاد انقلابی، دانشگاه‌ها و جامعه برجای گذاشته است.

امروز واحد هنر در حوزه خدمات آموزشی و کارآفرینی در مرکز «آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت واحد هنر»، با حضور اساتید مجرب و کارآزموده و کارگاه‌های مجهز، به عنوان مرکز اصلی آموزش‌های تخصصی و کارآفرینانه هنر شناخته می‌شود. این مرکز در هفت گروه آموزشی و بیش از سی و دو رشته؛ تاکنون به پرورش ده‌ها هزار هنرمند پرداخته است که درصد بالایی از آن‌ها جذب بازار کار شده‌اند. این مرکز همچنین با برگزاری رویدادهای نمایشگاهی و کارگاهی، مخصوص هنرآموزان در جهت ایجاد خودباوری و در معرض دید گذاشتن توانمندی‌های ایشان برنامه‌ریزی مدون داشته و برای به ثمر رسیدن نتایج آموزش‌های هنرآموزان خود تلاش می‌کند.

از دیگر فعالیت‌های این مرکز می‌توان به مشاوره و همکاری با وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌محور و یا ضمن خدمت در زمینه‌های مختلف اشاره کرد.

در حوزه خدمات  پژوهشی و فناوری، مرکز «تولیدات رسانه‌ای باور» که تا پیش از این با عنوان مرکز مستندسازی دانش و فناوری رسان‌فیلم شناخته می‌شد نیز با تولید و ساخت مجموعه‌های ارزشمند مستند تصویری در قالب فیلم، تیزر، انیمیشن، موشن‌گرافی و… به ثبت و ضبط و ارائه دستاوردها و توانمندی‌های مختلف از فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه نهاد جهاددانشگاهی، دانشگاه‌ها، مراکز و سازمان‌های متنوع، با هدف ارتقاء غرور ملی و تقویت روحیه خودباوری می‌پردازد.

از دیگر فعالیت‌های حوزه پژوهش می‌توان به آغاز فعالیت مرکز مبنا در سال جدید ذیل واحد هنر اشاره کرد. از شاخص‌ترین فعالیت‌های این مرکز می‌توان به برگزاری اولین دوره «المپیک ملی بازی‌های فکری دانشجویان ایران» با مشارکت معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد. رویدادی ملی که جهاد دانشگاهی هنر نیز به عنوان دبیرخانه آن انتخاب شده و مشغول فعالیت است. همچنین رویداد استعدادیابی «جهادگران فردا» ویژه فرزندان جهادگران جهاد دانشگاهی در این مرکز طراحی و در مرحله اول برای واحدها و سازمان‌های مستقر در استان‌های تهران و البرز در حال اجرا است.

گفتنی است در حوزه فرهنگی و خدمات دانشجویی نیز فعالیت‌های متنوعی در قالب برگزاری رویدادها و اجرای تولیدات مختلف فرهنگی طراحی و اجرا شده است. از شاخص‌ترین موارد آن می‌توان به مواردی همچون: دهمین جشنواره ملی پوشاک «بومتن»، برگزاری سومین دوره طرح تولید محتوای هدفمند دانشجویی «بینش»، برگزاری اولین دوره اردوهای فن‌فرهنگ و راه‌بلد، برگزاری پنجمین دوره فصل سخن، برگزاری دومین دوره طرح یاد یار، برگزاری پنجمین طرح نکوداشت مفاخر فرهنگی، برگزاری نوزدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر و برگزار اولین دوره طرح سدید در سال جاری اشاره کرد.

خروج از نسخه موبایل