شناسایی ۱۲۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در همدان

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از شناسایی ۱۲۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در شش ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

فرهنگ زمانی با اشاره به طرح برخورد با متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز، گفت: ۱۲۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون شناسایی و برای متخلفان اخطاریه صادر شده که از این تعداد تغییر کاربری غیرمجاز، ۱۰۵مورد آن توسط ماهواره خیام شناسایی شده است.

زمانی تصریح کرد:  ۲۶۵ مورد معادل ۲.۸ هکتار تبصره  دو ماده ۱۰ به‌ دنبال شناسایی‌ها و صدور اخطاریه‌ها برای تغییر کاربری اراضی اجرا شده است.

وی بیان کرد: ۹۲ مورد معادل ۱.۱ هکتار نیز احکام قلع و قمع در استان اجرا شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

زمانی در ادامه گفت: با توجه به وظایف مهم در حوزه زمین به ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی، مشارکت شهروندان در گزارش تغییر کاربری‌های غیرمجاز و تفکیک و خرد شدن آن برای فروش توسط سودجویان بسیار مهم و حائز اهمیت است، چرا که موفقیت در حفظ این سرمایه ملی با آگاه‌سازی مردم از اثرات زیانبار تخریب اراضی کشاورزی و مشارکت آنها با واحدهای گشت شهرستان‌ها حاصل می‌شود.

زمانی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ و یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir گزارش تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا