فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی در نمایشگاه ماینکس

رئیس مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت معدن در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی ماینکس خبر داد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صادق توسلی‌زاده از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی (ماینکس) در روزهای ۲ تا ۵ مهر ماه ۱۴۰۳ در محل مصلی تهران خبر داد و اظهار کرد: مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز در این دوره از نمایشگاه، محصولات و فناوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت معدن را به نمایش گذاشته است.

وی، نمایشگاه ماینکس را یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعتی کشور خواند و گفت: این نمایشگاه، فرصتی مناسب برای معرفی نوآوری‌ها و دستاوردهای تازه در حوزه معدن و صنایع وابسته به آن به شمار می‌رود.

توسلی‌زاده، این اقدام را به منظور ایجاد هم‌افزایی میان صنایع بزرگ و شرکت‌های نوآور به ویژه استارتاپ‌ها، دانست و ادامه داد: معاونت علمی و فناوری با هدف تقویت اکوسیستم نوآوری و فناوری در کشور، بر اهمیت ورود و همکاری صنایع بزرگ با استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید میکند.

رئیس مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در این نمایشگاه، نمایندگان صنایع بزرگ و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به تبادل نظر و انتقال تجربه بپردازند و از توانمندی‌های یکدیگر بهره‌مند شوند؛ افزود: این هم‌افزایی می‌تواند به رشد و توسعه بیشتر صنایع معدنی کمک کند و در نتیجه، زمینه‌ساز تحولات مثبت اقتصادی در کشور باشد.

وی در ادامه به اهمیت نقش متقابل این دو بخش در اقتصاد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با ارائه فناوری‌های نوین و راهکارهای خلاقانه، می‌توانند به بهبود عملکرد، کاهش هزینه‌ها و افزایش ایمنی در صنایع بزرگ حوزه صنایع معدنی کمک کند. از سوی دیگر، صنایع بزرگ نیز با حمایت مالی و زیرساختی از استارتاپ‌ها، می‌توانند به توسعه ایده‌های نو و رشد این شرکت‌ها کمک کنند.

 توسلی‌زاده در پایان، نمایشگاه ماینکس ۱۴۰۳ را فرصتی بی‌نظیر برای همکاری و هم‌افزایی بین دو بخش کلیدی اقتصاد کشور دانست و ابراز کرد: انتظار می‌رود که نتایج مثبت این تعاملات در آینده نزدیک مشهود باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا