نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی؛ فرصتی برای نمایش ظرفیت‌های گردشگری فارس

سینا

مشاور ارشد استاندار فارس بر اهمیت سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری استان فارس تأکید کرد.

محمدباقر کشفی، درنشست هم اندیشی اعضای شورای سیاست گذاری سومین جشنواره بین المللی چندرسانه ای میراث فرهنگی با اصحاب رسانه در شیراز گفت: یک جشنواره با این گستره و عظمت بدون همراهی حضور پررنگ رسانه ها شکل نمی گیرد.

او، تراز استان فارس را یک تراز بالا عنوان کرد و افزود: همه فعالیت هایی که در ستاد انجام می شود به یک سمت و در سوی دیگر فعالیت همه رسانه هاست که می توانند به معرفی این جشنواره و اثر بخشی آن کمک کنند.

کشفی با اشاره به اینکه ما متوجه جایگاه حضور رسانه هستیم و عدم حضور و غیبت آن چه خسرانی به فارس می زند، اظهار کرد: امروز فرصت معرفی میراث فرهنگی، تاریخی و مذهبی فارس و چهره هایی که در فارس بوده اند به وجود آمده و این جشنواره باید به خوبی اطلاع رسانی شود.

عضو شورای سیاست گذاری سومین جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی فارس افزود: رسانه می تواند همراهی مردم را ایجاد و فراهم کند، در خصوص حافظ و سعدی شناسی گفتگوی زیادی انجام شده است و بارها تخت جمشید را نمایش داده ایم و گذر زندیه را به تصویر کشیده ایم اما عظمت و دارایی تمدن و تاریخ فارس به قدری گسترده است که کارهایی که تاکنون انجام شده کافی نیست.

کشفی گفت: این جشنواره فرصتی است برای رسانه تا در راستای معرفی همه داشته های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، طبیعی و … استان فارس و شیراز، قلم فرسایی کند.

او با بیان اینکه فارس دروازه تاریخ و تمدن ایران است و در دنیا ایران را به نام فارس می شناسند افزود: رسانه ها باید با زبان های مختلف در قالب ها و ساختارهای مختلف در قالب هنری به معرفی بپردازند.

مشاورارشد استاندار فارس افزود: استان فارس ۵ حوزه مهم تاریخی، گردشگری، طبیعی، مذهبی و فرهنگی را در کنار هم دارد. یکهزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه، ۷۰ مسجد تاریخی، ۲۴۰ امامزاده و آثار ارزشمند تاریخی، مذهبی و فرهنگی این استان نشان از تمدن تاریخی فارس دارد.

به گفته او هر خبرنگار و عکاس با هر ابزاری که دارد باید برای این همه دارایی کاری کند و هویت فارس را به نمایش بگذارد.

کشفی ادامه داد: باید ترتیبی داده شود که نسل امروز با تمدن ایران پیوند بخورد. نسل جدید هنوز قانع نشده است و نمی‌داند در چه‌کشوری زندگی می‌کنند، باید هویت خود را بشناسند و با افتخار در این شهر قدم بردارد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس، او بر لزوم آشنایی نسل امروز با داشته های میراثی شیراز و فارس تاکید کرد و گفت: این رویداد یک رویداد مردمی است و رسانه ها در حضور مردم نقش دارند و در گوشه گوشه استان باید شاهد اتفاقاتی باشیم که هنرمندان و فرهیختگان فارس به ایفای نقش بپردازند و فارس را می توان معرفی کرد و باید فرایند معرفی بیشتر شکل گیرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل