فروش 156 میلیارد تومانی محصولات ایران‌ساخت

دوازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت با هدف حمایت از بازار سازی شرکت­‌های دانش‌­بنیان و فناور فعال در این حوزه و با رویکرد توسعه بازار شرکت‌ها به بخش­های صنعتی در حوزه تست و آزمون پیشرفته برگزار می‌­شود.

صادق توسلی‌­زاده، رئیس مرکز راهبری ستادها ویژه توسعه اقتصاد دانش­‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی این معاونت، ضمن اشاره به برنامه­‌ریزی انجام شده برای برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایرانساخت، اظهار کرد: این نمایشگاه 23 تا 26 آذرماه  سال جاری و همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار وزارت علوم تحقیقات و فناوری در محل نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: دوره یازدهم نمایشگاه که دی‌ماه سال 1402 برگزار شد؛ حدود 370 شرکت، بیش از 9000 مدل محصول را عرضه کردند که تاکنون منجر به فروش حدود 156 میلیارد تومانی محصولات در نمایشگاه شده است.

بلوغ شرکت­های حاضر در نمایشگاه

توسلی زاده، «توسعه بازار در کنار توسعه فناوری و رشد شرکت­ها» را از جمله اهداف اصلی برنامه ایران ساخت خواند و ادامه داد: در سال­­های اخیر با توجه به بازخوردهایی که از شرکت های حاضر در این رویداد و همچنین خریدارن دریافت کردیم مانند درخواست کاهش قیمت تجهیزات عرضه شده توسط شرکت به علت توسعه فناوری و بهبود فرآیندهای تولید و یا خرید تجهیزات با فناوری بالا بدون حمایت معاونت توسط خریدارن نشان می دهد که تا حد قابل قبولی حمایت های معاونت منجر به بلوغ شرکت های حاضر درنمایشگاه شده است.

چهارده بخش موضوعی

قائم مقام رییس نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایرانساخت گفت: همانند ادوار گذشته نمایشگاه در چهارده بخش موضوعی نفت و پتروشیمی، الکترونیک و نرمافزار و شبیه ­سازها، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیطزیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، خدمات سکوبندی، خدمات کالیبراسیون و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس برگزار خواهد شد.

وی درخصوص تفاوت این دوره از نمایشگاه گفت: در این دوره شرکت ­ها علاوه بر تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه ­ها و مراکز پژوهشی امکان عرضه محصولات با قابلیت استفاده در تست و آزمونهای بخش ­های مختلف صنعتی را نیز خواهند داشت.

توسلی زاده، ضمن اشاره به شرایط حضور محصولات و شرکتها در این دوره بیان کرد: حضور قطعی ثبتنام کنندگان در نمایشگاه پس از تأیید فنی محصولات آنها و محرز شدن نقش آنان در بومیسازی و دستیابی به فناوری ساخت و یا تولید محصولات امکانپذیر خواهد بود.

به گفته او، محصولات با در نظر گرفتن شرایط دانشبنیانی و دو سنجه سطح فناوری ذاتی و میزان بومیسازی، ارزیابی و سطحبندی میشوند و شرکتها میتوانند دستورالعمل ارزیابی فنی محصولات را در سایت نمایشگاه مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا