نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سمینار آموزشی اصول نمونه گیری برگزار شد

در راستای استانداردهای آزمایشگاه‌های تشخیص طبی جهاددانشگاهی خراسان رضوی و با حضور کارشناسان مراکز تشخیص طبی و آسیب شناسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، سمینار آموزشی اصول نمونه گیری برگزار شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر محمد قدسی، مدیر مراکز تشخیص طبی و آسیب شناسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: این سمینار، در راستای استانداردهای آزمایشگاه های تشخیص طبی سازمان برگزار شد.

وی بیان کرد: برگزاری  این سمینار آموزشی که جزیی از سرفصل‌های تقویم آموزشی مراکز تشخیص طبی و آسیب شناسی این سازمان می‌باشد، با هدف ارتقای دانش پرسنل بخش نمونه گیری برگزار شد.

قدسی افزود:  با توجه به اینکه نمونه گیری و جمع آوری نمونه جزیی از مراحل قبل از انجام آزمایش می‌باشد و روش صحیح نمونه گیری تاثیر مستقیم بر نتایج آزمایش دارد.

به گفته وی، برای جلوگیری از خطاها باید کارشناس نمونه گیری تسلط کامل به شرایط بیمار ، نحوه نمونه گیری، انواع نمونه ها و معیارهای رد نمونه داشته باشد. تا بتواند از بروز خطاهایی که در نتایج آزمایش تاثیر می‌گذارد، جلوگیری نماید.

مدیر مراکز تشخیص طبی و آسیب شناسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد: نمونه گیری در هر آزمایشگاه یکی از مهمترین بخش‌هاست به طوری که نمونه مناسب، با کیفیت جوابدهی ارتباط مستقیم دارد.

خروج از نسخه موبایل