نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز رقابت های ملی کمیکار در بابلسر

 دبیر علمی یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار در حاشیه آغاز این دوره از رقابت ها به ایرنا گفت: تیم ها در این دوره از مسابقات از دانشگاهها ، موسسات آموزش عالی و مدارس سراسر کشور به صورت دانشجویی و دانش آموزی در چهار لیگ اصلی، آزاد، پوستر و ایده برتر به مدت 2 روز به رقابت می پردازند.

سید هاتف میرانی افزود: مسابقات کمیکار فعالیتی دانشجویی است که به منظور بهبود درک دانشجویان از دروس تئوری دانشگاهی به صورت تخصصی و با هدف پیدا کردن سوخت های سازگار با محیط زیست به عنوان سوخت جایگزین مناسب برای سوخت های فسیلی، هر ساله در سطح کشوری و جهانی در رشته شیمی برگزار می شود.
وی اظهارداشت: در حال حاضر با توجه به بهبود سطح برگزاری مسابقات امکان حضور دانشجویان رشته های مهندسی برق و مکانیک نیز در این مسابقات افزوده شده و در نهایت کمیکار را به فعالیتی بین رشته ای تبدیل می کند.
وی دست یابی به راه حل هایی جهت بهره وری اجزای ماشین مانند سیستم های مکانیکی و الکترونیکی را از دیگر اهداف برگزاری مسابقات کمیکار برشمرد.
او با بیان اینکه مسابقات کمیکار قبل از این در دانشگاههایی مانند تهران و اصفهان برگزار شده بود ؛ افزود: مسابقات کمیکار برای اولین بار در شمال کشور در دانشگاه مازندران برگزار می شود که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.
دبیر علمی یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار ، گفت : تعداد 11 نفر کمیته داوری دانشجویی و هشت نفر کمیته داوری اساتید دانشگاهها را در این دوره از مسابقات برعهده دارند.
وی بیان داشت: امسال به همت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان مازندران یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار ایران در دانشگاه مازندران آغاز شد و جوایز تیم های برگزیده شامل دو بخش دانشجویی و دانش آموزی بوده و تیم های منتخب لیگ اصلی به مسابقات جهانی سال 2017 اعزام می شوند.
یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار با همکاری انجمن مهندسی شیمی ایران، بنیاد نخبگان مازندران و دانشگاه مازندران امروز (سه شنبه) و فردا با حضور 33 تیم در پردیس دانشگاه مازندران برگزار می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل