اگر میخواهید در فیلمنامهنویسی سری از سرها درآورید و قصد دارید که فیلمنامه فانتزی بنویسید، بهتر است راه آن را یاد بگیرید. توصیه ما خواندن شماره جدید ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلمنگار ویژه شهریور 1403 است که پرونده موضوعی این شماره به مفاهیم تخصصی فیلمنامه؛ فیلم فانتزی اختصاص دارد
به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای بخش سینمای ایران، سیناپس فیلم «مصائب شیرین2» و سریال «در انتهای شب» را می خوانیم و سپس نقد و تحلیلهایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته اند.
پرونده موضوعی این شماره به مفاهیم تخصصی فیلمنامه؛ فیلم فانتزی اختصاص دارد. هفت روش برای نوشتن فیلمنامه در ژانر فانتزی، توصیههایی برای نگارش فیلمنامه فانتزی موفق، بایدها و نبایدهای نوشتن سریال فانتزی برای تلویزیون، مروری بر ۳۰ فیلمنامه فانتزی برتر تاریخ و گفتوگوی جمعی درباره فیلمنامه نویسی برای ژانر فانتزی از جمله مطالب این بخش هستند.
بخش سینمای جهان با سیناپس موتورسواران، صدای زنگ و درون و بیرون آغاز می شود و با نقد و گفتوگوهایی با خالقان این آثار ادامه می یابد.
«چطور کشمکش را به داستان هایمان اضافه کنیم و آن را به حداکثر برسانیم» و «تسلط بر کشمکش در فیلمنامه نویسی» دو مقاله بخش تجربه های پراکنده است.
فیلمنامه کامل این شماره به «بازی» نوشته جان برانکاتو و مایکل فریس اختصاص دارد که توسط فرنوش زندیه به فارسی برگردانده شده است. سکانس برگزیده، یک نقد و گفت و گویی درباره ساختار این فیلمنامه، مطالب پایانی شماره شهریور است.
«فیلمنگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می شود. علاقهمندان میتوانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شمارههای قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.