بازی را دیر ترک نکنید

 حتی برندگان نیز باید بعد از سوت پایان، بازی را ترک کنند .

 ما همیشه به افرادی که درباره شکست‌هایشان گلایه می کنند، توصیه می کنیم که درس‌ها وتجربیاتی که کسب کرده‌اند را بکار بگیرند و چالش‌ها و مبارزات جدیدشان را عاقلانه انتخاب کنند. با این حال افرادی که در تلاشهایشان به موفقیت دست یافته اند نیز این امر را تائید می‌کنند که به توصیه و مشاوره نیاز دارند.

 موفقیت می‌تواند شما را به جایگاه پرریسک و گمراه کننده‌ای هدایت کند، جایی که شما متوجه خواهید شد بیشتر (خواستن) دیگر به معنای بهتر بودن نیست. اما شما اجازه ندارید نگرانی هایتان را با کسی درمیان بگذارید ،چرا؟ زیرا شما دیگر آن فردی که پیش از این نیاز به کمک داشت نیستید بلکه باید الهام بخش سایرین باشید و به آنها انگیزه بدهید.

بخصوص اینکه در این شرایط اگر بخواهید در مورد موضوع و زمینه جدیدی ریسک کنید، نظرات و تعاریفی مانند " این کار برای تو آسان است" یا "او مزیت غیر عادلانه ای دارد" می توانند وضعیت را بدتر کنند .

ما در داستان روی جلد (گزارش اصلی) این شماره از مجله، به واکنش‌های اولیه و همچنین انتظارات طولانی مدت مردم از رئیس دارایی‌های عمار یعنی محمد الابار می‌پردازیم که تا حدی پرده از کار مشاوره املاکی موفق خود برداشته و شجاعانه به سمت ریسک های ناشناخته پیش می‌رود.

الابار درطول مکالمه کوتاهمان بیان کرد که او دائما مجبور بوده است تصمیمات خود را برای افتتاح Noon.com– یک پلتفرم تجارت الکترونیک- توضیح داده و توجیه کند. تصمیم‌گیری در مورد شروع کسب‌و‌کاری با بودجه  3 میلیارد دلار آمریکا برای هر کارآفرینی جز فردی که تا همین جای کار نیز بلندترین ساختمان جهان را ساخته، گامی عاقلانه است. به نظر می‌رسد که مردم آستانه تحمل مشخص و محدودی نسبت به میزان موفقیت سایر افراد دارند.

در هر حال همان طور که داستان روی جلد ما نشان می‌دهد اگر شما بتوانید همه منتقدان داخلی و بیرونی را ساکت کنید و با همه این اوصاف بازی جدیدی را شروع کنید، همه برنده خواهند بود.

بنابراین همه ما باید گاهی بیندیشیم که آیا زمان آن رسیده که شرایط موجود را ترک کنیم و وارد بازی جدیدی شویم یا خیر. اگر پاسخ شما مثبت است، دست به کار شوید به‌خصوص اگر در چالش قبلی پیروز شده‌اید.

 

Tamare Pubic سردبیر مجله Start Up

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا