نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زنده شدن مرده‌ها با هوش مصنوعی رستاخیز!

آرین کربلائی: دنیای هوش مصنوعی، دنیای شگفتی‌هاست و حتی برخی می‌گویند با این فناوری نوظهور می‌شود، مرده‌ها را هم زنده کرد! اشتباه نکنید قرار نیست مرده‌ها دوباره زنده شوند بلکه هوش مصنوعی رستاخیز این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که با افرادی که از دنیا رفته‌اند، چت کنید.

به گزارش خبرگزاری سینا، هر روز و شاید هر لحظه در دنیا از ابعاد جدید هوش مصنوعی رونمایی می‌شود و در تازه‌ترین خبر اینکه ادعا شده با بهره‌گیری از این فناوری جدید، آواتاری از افرادی که دنیا را ترک کرده‌اند، ایجاد خواهد کرد و به بازماندگان این انکان را می‌دهد که با آنها از طریق چت‌بات‌ها در ارتباط باشند.

سوال اصلی اما این است که تکنولوژی چگونه می تواند به بستگان و اطرافیان متوفی کمک کند و اینکه اصلا آیا این تکنولوژی برای آنها سودمند است یا اینکه به آنها آسیب می زند؟! چرا که برخی می‌گویند: در دنیایی که هوش مصنوعی می‌تواند مرده‌ها را زنده کند ، غم، بعد جدیدی به خود می گیرد.

استفاده از صدای یک خواننده معروف کانادایی تا صدای توپاک شکور، یکی از معروف ترین رپر های جهان)  تولید شده توسط هوش مصنوعی تا سیاستمداران هندی که سال ها پس از مرگش‌ان همچنین مردم را رهبری می‌کنند، اینها پدیده‌هایی هستند که تکنولوژی مرز بین زندگی و مرگ را محو می‌کند.

اما فراتر از جذابیت عجیب و غریب آنها در سرگرمی و سیاست ، زامبی هوش مصنوعی ممکن است به زودی به واقعیت برای افرادی تبدیل شود که از دست دادن عزیزان خود رنج می‌برند. راستی هوش مصنوعی” رستاخیز ” چگونه کار می‌کند و آیا آن‌ها به همان اندازه که تصور می‌کنیم ، زندگی‌بخش هستند ؟

در طول چند سال گذشته ، پروژه‌های هوش مصنوعی در سراسر جهان، رستاخیز دیجیتالی رونمایی شده که به افراد بازمانده اجاره می‌دهد تا با مرده‌ها صحبت کنند.  به طور معمول ، کاربران اطلاعات مربوط به فرد متوفی  را به ابزار هوش مصنوعی ارائه می‌دهند. این اطلاعات می توانند شامل پیام های متنی و ایمیل باشد یا حتی به سادگی پاسخ به چندین سوال مبتنی بر شخصیت فرد از دنیا رفته!

سپس ابزار هوش مصنوعی این داده‌ها را پردازش می کند تا با کاربر صحبت کند ، انگار که خود مرحوم است. یکی از محبوب‌ترین پروژه ها در این فضا Replika است؛ یک چت بات که می‌تواند سبک‌های پیامک‌نویسی و چت افراد را تقلید کند.

با این حال، شرکت‌های دیگر هم اکنون به شما اجازه می‌دهند که یک ویدیو از فرد مرده را در حالی که با آنها صحبت می کنید، ببینید، گویی با آنها تماس تصویری گرفته‌اید. برای مثال ، StoryFile مستقر در لس آنجلس از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به مردم اجازه دهد در مراسم تشییع جنازه خود صحبت کنند.

قبل از مرگ ، یک فرد می‌تواند یک ویدیو را ضبط کند که داستان زندگی و افکار خود را به اشتراک می‌گذارد. در طول مراسم تشییع جنازه ، شرکت‌کنندگان می‌توانند سوالات خود را بپرسند و فناوری هوش مصنوعی پاسخ‌های مربوطه را از ویدیوی ضبط شده انتخاب می کند.

در ماه ژوئن ، شرکت Eternos مستقر در ایالات متحده نیز برای ایجاد یک زندگی دیجیتال پس از مرگ یک فرد، با هوش مصنوعی در عناوین اخبار قرار گرفت. این پروژه که در اوایل سال جاری آغاز شد ، به مایکل بومر 83 ساله اجازه داد تا نسخه دیجیتالی از خود را که خانواده‌اش بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، را بسازد.

خروج از نسخه موبایل