نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

5 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی فارس ثبت ملی شد

سینا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از ابلاغ مراتب ثبت ملی 5 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز 30 مردادماه بابیان اینکه استان فارس رتبه نخست آثار ثبت‌شده در فهرست ملی را به خود اختصاص داده است گفت: در حال حاضر نزدیک به 3 هزار و 200 اثر تاریخی و فرهنگی استان فارس در فهرست ملی جای گرفته است.

او افزود: هم‌اکنون شماره ثبت ملی 5 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان فارس اعلام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: “بند حاجی ” در شهرستان کازرون متعلق به قرون 8 تا 10 هجری قمری با شماره 34218، بقایای ” قلعه سیاه” در شهرستان اوز با شماره 34220 از آثار تاریخی و فرهنگی فارس هستند که هم اکنون شماره ملی آن ها اعلام شده است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، ثابت اقلیدی افزود: در بخش میراث طبیعی نیز درخت زبان گنجشک 2 قدمگاه علی بن موسی‌الرضا در شهرستان اقلید به شماره 1259، درخت کنار محله گود برکه در شهرستان لامرد با قدمت حدود 250 تا 300 سال با شماره 1273 و همچنین درخت چنار کهن‌سال یزدیان در شهرستان استهبان با قدمت حدود 300 تا 350 سال به شماره 1266 در فهرست ملی به ثبت رسید.

خروج از نسخه موبایل