مدیرکل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس مطرح کرد:
تمرکز جذب گردشگران سلامت از کشورهای آسیای میانه

مدیرکل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه بیشتر گردشگران سلامت از کشورهای عمان و عراق وارد ایران می‌شوند، اعلام کرد: تلاش‌ها برای جذب گردشگران سلامت از کشورهای آسیای میانه، به ویژه تاجیکستان، ادامه دارد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدعلی مصلحی‌فر در نشست خبری امروز، ۲۸ مردادماه، به تشریح فعالیت‌های اخیر در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: ثبت شهرستان سپیدان به عنوان منطقه ویژه گردشگری و راه‌اندازی دو اکوپارک در غرب و جنوب فارس از اهم پیگیری‌ها در حوزه گردشگری معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس است.

وی در ادامه از تدوین سند گردشگری برای 37 شهرستان استان فارس خبر داد و افزود: سند توسعه راهبردی گردشگری شهرستان‌ها در حال تکمیل است و به زودی منتشر خواهد شد.

مصلحی‌فر اضافه کرد: معرفی تاریخ، فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی و اجرای این اسناد راهبردی می‌تواند به ایجاد ظرفیت‌های شغلی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای شیراز و دیگر شهرهای استان کمک کند.

مدیرکل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس با تاکید بر اهمیت بافت تاریخی شیراز، اظهار کرد: تلاش‌ها برای ثبت ملی این بافت در فهرست آثار ملی ایران ادامه دارد تا جذب حداکثری گردشگران محقق شود.

مصلحی‌فر از اختصاص اولین محله هنر و صنایع دستی کشور با عنوان «هر خانه یک کارگاه» در بافت تاریخی «بالا کفت» شیراز خبر داد که با هدف کارآفرینی، خودکفایی مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این منطقه اجرا خواهد شد.

مصلحی‌فر همچنین با اشاره به تشکیل شورای راهبردی گردشگری سلامت استان‌ها با حضور پنج دستگاه وزارتی شامل میراث فرهنگی، علوم پزشکی، اداره اطلاعات، استانداری و نمایندگی وزارت علوم خارجه، افزود: این شورا تلاش دارد با برگزاری جلسات شورا و کمیته فنی سلامت به‌صورت ماهیانه، مشکلات مربوط به این حوزه کاهش یابد.

وی یادآور شد: شرکت‌های تسهیلگر سلامت که از علوم پزشکی مجوز دریافت می‌کنند، نیز باید مجوزهای میراثی را کسب کنند تا بتوانند خدمات گردشگری سلامت را به صورت جامع ارائه دهند.

مدیرکل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس به راه‌اندازی انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت که بعد از استان خراسان رضوی دومین استان در کشور است که این انجمن را تأسیس کرده هم اشاره کرد و گفت: اکنون بیشتر برنامه‌ها و امور گردشگری سلامت توسط این انجمن پیگیری می‌شود.

مصلحی‌فر با بیان اینکه بیشتر گردشگران سلامت از کشورهای عمان و عراق وارد ایران می‌شوند، اعلام کرد که تلاش‌ها برای جذب گردشگران سلامت از کشورهای آسیای میانه، به ویژه تاجیکستان، ادامه دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا