شبکه گردشگری ملی و بین‌المللی در فارس راه‌اندازی شود

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به اهمیت ترویج گردشگری و میراث فرهنگی استان فارس، خواستار راه‌اندازی شبکه گردشگری در فارس به عنوان یک شبکه تلویزیونی ملی و بین‌المللی شد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمد فرخ زاده در نشست خبری امروز، 28 مردادماه، با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی، بیان کرد: استان فارس به عنوان استان معین در مرز شلمچه، مسئولیت خدمت‌رسانی به زوار حسینی را بر عهده دارد.

وی توضیح داد: برای این منظور، ۱۰۸ موکب از فارس به طور کامل آماده شده‌اند تا در شلمچه، بصره، کربلا، سامرا، نجف و کاظمین به خدمت‌رسانی بپردازند.

قائم مقام ستاد اربعین استان فارس افزود: با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز و شرکت پارس گستر (زیر مجموعه وزارت دفاع)، ساخت موکب بزرگ استان فارس در مرز شلمچه با سرعت و تلاش شبانه‌روزی تیم اجرایی در حال انجام است.

وی بیان کرد: از حدود ۴ ماه قبل ستاد اربعین در استان فارس شکل گرفت و ۱۸ کارگروه ذیل این ستاد در حوزه‌های مختلف نظیر بهداشت و درمان، حمل و نقل، انتظامی، امنیت و مدیریت شهری و غیره تعریف شدند.

فرخ زاده اضافه کرد: از تجارب سال‌های گذشته برای برگزاری شایسته آیین اربعین امسال استفاده می‌شود و جلسات مربوط به برنامه‌ریزی این مراسم معنوی از چهار ماه پیش با حضور استاندار فارس و تصویب ۵۵ مصوبه برگزار شده است.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در ادامه بر افزایش مراودات ایران و عراق تأکید کرد و بیان داشت: در استان فارس ۱۴۰۸ امامزاده، ۳۰۰۰ اثر ثبت شده تاریخی و ده‌ها کارخانه و صنعت و جاذبه‌های طبیعی مانند آبشارها، دریاچه‌ها و جنگل‌ها وجود دارد که در عراق چندان شناخته شده نیستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، فناوری، دانشگاهی و گردشگری فارس گفت: اربعین فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیت‌ها است.

فرخ زاده خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته تلاش زیادی برای معرفی “اقتصاد گردشگری” در فارس و جذب بودجه‌های ملی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی انجام شده است.

معاون استاندار فارس ادامه داد: در این راستا، سال گذشته ۱۸ تیم سرمایه‌گذاری خارجی پذیرش شده‌اند که در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به اهمیت ترویج گردشگری و میراث فرهنگی استان فارس، خواستار راه‌اندازی شبکه گردشگری در فارس به عنوان یک شبکه تلویزیونی ملی و بین‌المللی شد.

معاون استاندار فارس تأکید کرد: این شبکه نه تنها می‌تواند جنبه فرهنگی داشته باشد، بلکه به عنوان یک ابزار اقتصادی مؤثر نیز عمل کند.

فرخ زاده همچنین به معرفی مهم‌ترین اقدامات و افتخارات استان فارس در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: از جمله اقدامات قابل توجه می‌توان به ثبت محله بالا کف در شیراز به عنوان اولین محله هنر و صنایع دستی کشور، ثبت ملی گل و گلاب میمند، تکمیل ساماندهی پایانه خارجی فرودگاه شهید دستغیب، اختصاص میز ملی گردشگری ادبی و عشایر به استان فارس، ثبت ملی بافت تاریخی شیراز، تدوین طرح روستای هدف گردشگری، پیگیری راه‌اندازی دو اکوپارک در غرب و جنوب فارس و ثبت شهرستان سپیدان به عنوان منطقه ویژه گردشگری اشاره کرد.

وی همچنین به دستاوردهای استان فارس در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: این استان رتبه نخست در تسهیلات کم بهره به صنایع دستی، ثبت آثار جهانی، ثبت آثار تاریخی ملی، و ستاد اربعین کشور کسب کرده است. فارس همچنین در بهره‌گیری از فرصت‌های جام جهانی رتبه نخست را دارد و در زمینه دارا بودن مراکز و بیمارستان‌های دارای مجوز پذیرش بیماران بین‌الملل، پس از تهران و مشهد، در رتبه سوم کشور قرار دارد. به علاوه، استان فارس به عنوان معین ساخت صحن امام محمد باقر(ع) در کاظمین انتخاب شده و جایزه سرو سیمین، به عنوان یک جایزه فاخر، را دریافت کرده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا